Go Viral blev stiftet i 2005 af to fynske venner og er nu blevet solgt til det amerikanske internetfirma AOL for 96,7 millioner dollar eller lidt over en halv milliard kroner.
Det skriver Fyens Stiftstidende.
Succes med viral markedsføring
Som navnet klart angiver, er Go Virals forretningsmodel at sprede reklamevideoer ved hjælp af viral markedsføring. Det kræver, at reklamevideoerne er så sjove eller overraskende, at internetbrugere, der ser videoerne, videresender links til videoen til venner og bekendte. På den måde spredes reklamens budskab hurtigt via internettets millioner af brugere.
Ingen tidlig pension
Selv om de mange millioner til den 39-årige Jimmy Maymann og 40-årige Claus Moseholm måske kunne friste til en tidlig pension, så ligger det ikke i kortene for de to iværksættere. Som led i aftalen med AOL fortsætter de i Go Viral som ledere.
Som Jimmy Maymann siger til Fyens Stiftstidende:
"Vi har drømt om at lave en global virksomhed, og det vil jeg stadig gerne være en del af. Men selvfølgelig er jeg entreprenør, så jeg finder nok på noget nyt bagefter."