Computerworld News Service: Næsten halvdelen (43 procent) af SAP's kunder er utilfredse med SAP-systemernes respons-tid på tværs af alle komponenter, viser en global undersøgelse, som konsulenthuset PA står bag.
Organisationer mener, at den dårlige responstid udgør en potentiel finansiel risiko for deres forretninger.
Undersøgelsen bygger på interview med ledere fra 588 virksomheder i Storbritannien, USA, Frankrig, Tyskland, Italien, Belgien, Holland og Spanien.
Af dem er 43 procent desuden ikke tilfredse med svartiderne på SAP's webportal.
Størst blandt mindre virksomheder
Utilfredsheden er størst blandt mindre virksomheder med mindre end 2.000 SAP-brugere. Her er 48 procent utilfredse med svartiderne, mens omkring en tredjedel af virksomheder med mere end 2.000 SAP-brugere er utilfredse.
Analytikere peger på, at de haltende performance-tider kan bunde i en række faktorer - inklusive systemernes alder samt den infrastruktur, som systemet kører på.
SAP-systemerne trækker på meget andet software, og det betyder, at problemer i andre områder kan have en tydelig negativ på SAP-systemerne, hedder det.
Næsten alle virksomheder - omkring 96 procent - siger, at det er kritisk for forretningen, hvis deres SAP-systemer har perfomance-problemer.
"Generelt er næsten alle virksomheder utilfredse med deres ERP-systemer. De fleste klager over dårlig performance, manglende fleksibilitet for brugerne og høje styringsomkostninger," siger Ray Wang, der er direktør i analysehuset Constellation Research Group.
Han peger på, at ikke mindst systemets alder her kan spille en afgørende rolle.