Læs også:
Webpizza-koncept solgt til rig udlandsdansker.
Madportal trækker investering på 90 millioner kroner.
Den danske net-tjeneste Just-Eat lander knap 260 millioner kroner fra en række sultne investorer, der i den grad kan se fidusen med den danske portal, der håndterer online-bestillinger af takeaway-mad.
Just-Eat flyttede sit hovedkvarter til London i 2008 og har en solid markedsandel på markedet i Storbritannien, Indien og Canada.
Ekspansion i Europa og Latinamerika
Den nye kapitaltilførsel kommer fra de amerikanske kapitalfonde Greylock Partners og Redpoint Ventures samt fra Index Ventures, der i 2000 investerede et større millionbeløb i Just-Eat, og som lagde yderligere 90 millioner kroner på bordet for et par år siden.
Pengene skal anvendes til yderligere ekspansion - ikke mindst på det europæiske marked samt i Latinamerika.
Hastighed er et fokusområde hos Just-Eat, hvorfor ekspansionen primært skal bygges på opkøb af konkurrerende virksomheder i det næste halve års tid, skriver Financial Times.
"Vi forsøger at opbygge en global succes i toppen af fødekæden og ikke kun en virksomhed, der bliver slugt af en stor amerikanske virksomhed. Det er os, der konsoliderer denne branche," siger administrerende direktør Klaus Nyengaard til Financial Times.
Just-Eat findes i dag i 10 lande og håndterer omkring 100.000 online-ordrer om dagen.