Læs også:
Den utrættelige terrier fra Prosa
Det slår gnister, når topchefen fra milliard-forretningen CSC støder sammen med næstformanden for it-fagforeningen Prosa med 13.000 medlemmer.
I forreste linje i konflikten - og dem, der skyder med skarpt i medierne - er således CSC's administrerende direktør, Carsten Lind, og Prosas næstformand, Hanne Lykke Jespersen.
De er tydeligvis begge lige opsatte på at løbe med sejren og vinde magtkampen.
En kamp, der har stor betydning for de tusindvis af CSC-ansatte og selskabet.
Således er frontkæmpernes udmeldingerne i medierne ikke kun vigtige i forhold til at vinde sympatien i offentligheden, men også tonen og måden, der tales på, er vigtig for det fremtidige samarbejde.
Arbejdsmarkedsforsker og lektor på Købehavns Universitet Søren Kaj Andersen kender ikke detaljerne i den konkrete konflikt mellem CSC og Prosa. Men han forklarer, at mediebilledet - og dermed de udmeldinger, hovedaktørerne i arbejdsmarkedssager giver - bliver vigtigere og vigtigere.
"Der er ingen tvivl om, at mediebilledet i den forstand spiller en større rolle end tidligere," siger forskeren.
Står stejlt
Hos CSC skal ledelsen og de ansatte arbejde sammen igen, når konflikten engang er slut. Men lige nu står parterne stejlt. Konflikten er nået højder, hvor ultimativfe våben som lockout og stor-strejke er taget i brug.
Prosas Hanne Lykke Jespersen har truet med, at it-systemer hos navngivne CSC-kunder vil blive ramt af strejken.
Mens CSC-boss Carsten Lind har smidt en rød klud tilbage i hovedet på fagforeningen ved at udtale, at et beredskab står klar.
Du kan læse mere om de to frontkæmpere og deres baggrund her: