Computerworld News Service: Gary Moore har været i Cisco Systems i 10 år, hvor han har stået bag Ciscos Services-forretning, der omsætter for 45 milliarder kroner om året, som executive vice president.
Nu skal han stå i spidsen for ingeniører, marketing, drift og services.
Gary Moore vil rapportere direkte til John Chambers men bliver ikke nødvendigvis anset for at være efterfølger til den administrerende direktør, som har siddet i stolen siden 1995.
"Jeg har meget stor tillid til Garys evner til at tilpasse Ciscos verdensberømte innovation til branchens førende driftsmetoder for at drive og udvide Ciscos ledende positionen på markedet også i næste generation," siger John Chambers.
Den slags evner bliver essentielle for Ciscos succes i fremtiden, efterhånden som virksomheden begynder at se mod nye markeder ud over flagskibene switching og routing, heriblandt datacenter-produkter som for eksempel servere, og tilbud til forbrugerne, som eksempelvis umi personal teleprecense-systemer.
Forståelse for de nye markeder?
For første gang i virksomhedens historie er omsætningen fra Ciscos kerneforretning, switching og routing, blevet overgået af salget af nye produkter og dertilhørende services i datacenter, virtualisering, video, samarbejde og mobility.
John Chambers anerkendte tidligere på måneden, under offentliggørelsen af virksomhedens resultater for andet kvartal, at switch-salget har været forringet på det seneste, da virksomheden "står midt i større produktforandringer" og at selskabet, der har en værdi på 225 milliarder kroner, også har følt "pris-presset".
Branche-observatører har udtrykt bekymring for, om Cisco har den nødvendige forståelse for de nye markeder, heriblandt forbrugermarkedet. Og virksomhedens aktie faldt tidligere på måneden, da analytikere nedvurderede værdien i forbindelse med bekymringer over øget konkurrence og lavere marginer for Cisco.
Ciscos konkurrenter - fra HP til Juniper - viser heller ingen tegn på opklaring, og Juniper forventes at komme med en større cloud-switching-annoncering.
I mellemtiden udsendte Ciscos marketingsafdeling tirsdag en opdatering om "teknologiske og kunderelaterede milepæle" der handlede om virksomhedens nyere produkter, heriblandt nyheden om, at virksomheden nu har solgt det såkaldte Unified Computing System til omkring 4.000 kunder.
Oversat af Marie Dyekjær Eriksen