Computerworld News Service: Microsoft meddelte mandag, at Dynamics CRM Online nu er tilgængelig i 40 markeder verden over, hvilket bringer virksomheden i tættere konkurrence med Salesforce.com og Oracles CRM on Demand.
I håbet om at snuppe kunder fra begge disse konkurrenter tilbyder Microsoft et antal økonomiske incitamenter til at skifte.
Nye kunder, der underskriver kontrakten før 30. juni, skal herhjemme betale 229,25 per bruger per måned.
Det skal sammenlignes med henholdsvis 360 og 695 kroner per bruger per år for Salesforce.coms Professional- og Enterprise-versioner.
Microsoft tilbyder også indtil 30. juni nye kunder "i de fleste markeder" op til 1.110 kroner per bruger som modvægt til omkostningerne ved at migrere til CRM Online. Der vil også være gratis prøveperioder.
CRM Online er baseret på Microsofts normale Dynamics CRM 2011, som har været i beta i et stykke tid nu og vil blive tilgængelig 28, februar.
Skal vinde på integration
Den globale tilgængelighed af CRM Online samt muligheden for integration med Microsofts software til produktivitet og samarbejde "kommer til at hæve det generelle konkurrenceniveau inden for CRM," siger Brad Wilson, der er general manager for Microsoft Dynamics CRM, i et interview.
"Den største værdi ved CRM 2011 er, at dette produkt er designet til salgspersonen og ikke til ledelsen," siger Ray Wang, der er direktør for og ledende analytiker hos Constellation Research.
CRM Onlines funktioner såsom dyb integration med Outlook samt mobile egenskaber er afgørende for salgspersonalets daglige arbejde, tilføjer han.
CRM 2011 svarer ikke fra funktion til funktion til Salesforce.com, men "det er sammenligneligt fra salgspersonens perspektiv i forhold til hvad, der er behov for."
En anden mulig fordel er, at Microsoft tilbyder lokale udrulninger, hvilket Salesforce.com ikke gør, tilføjer han.
Oversat af Thomas Bøndergaard.