Telia har de seneste år outsourcet det meste af virksomhedens kundeservice, men det ser der nu ud til at blive lavet om på.
Som konsekvens af en telebranche med en stærk konkurrence ønsker Telia nu at få en bedre kontrol med serviceoplevelsen, fordi det ifølge virksomheden bliver et stadigt vigtigere konkurrenceparameter.
Der er derfor indgået en en aftale med den nordiske kundecentervirksomhed GoExcellent om 14. februar at overtage alle de medarbejdere, der arbejder for Telia.
Hurtigere svartider
I alt løber antallet af nye medarbejdere under Telias vinger op i 250. Telia overtager også den daglige ledelse af medarbejderne, som har til huse på Frederiksberg.
"Kundeservice er helt afgørende for vores forretning, og nu kommer vi til at styrke området. Gennem den direkte ledelse af driften får vi mulighed for at give vores kunder en mere ensartet serviceoplevelse," siger Jørli Birk, vice president for customer operations i Telia Mobility Services, i en pressemeddelelse.
Ifølge Jørli Birk vil overtagelsen af de mange medarbejdere sikre bedre svartider.
"Vi vil også kunne nedbringe svartider og frigive ressourcer til at optimere vores service, så vi bliver endnu bedre til at hjælpe kunderne første gang, de kontakter os," udtaler han.
Computerworld følger op med uddybende kommentarer.