Computerworld News Service: Chefer fra Lenovo fortæller, at der vil blive præsenteret to tablet-enheder til forbrugere ved CES (Consumer Electronics Show) i Las Vegas fra 6. til 9. januar.
Tablet-pc'erne vil blive målrettet forbrugere med forskellige prislejer, fortæller Nick Reynolds, der er chef for den globale produktmarkedsføring hos Lenovo.
Den ene af de to tablet-pc'er er LePad, som er baseret på Googles mobilstyresystem, Android, og vil være at finde på hylderne tidligt på året.
Virksomheden har designet tablet-pc'er i over et år, men der er endnu ikke kommet et produkt på markedet.
Ved sidste års CES, fremviste Lenovo sin IdeaPad U1, der var en hybrid med en aftagelig touchscreen, der kunne bruges som tablet. Dette produkt skulle efter planen have været i salg i andet halvår for under 5.500 kroner, men er blevet forsinket.
En chef fra Lenovo fortæller IDG News Service, at virksomheden muligvis vil lancere en ThinkPad-tablet-pc til erhverv som en udvidelse af dens løsninger inden for bærbare til erhverv.
Salget af tablets vokser eksponentielt drevet frem af især Apples iPad, og analysehuset Gartner vurderer, at salget vil nå op på 54,8 millioner enheder i 2011. Lenovo træder ind på et tætpakket marked, der udover Apple er befolket med spillere som Samsung med sin Galaxy Tab, Hewlett-Packard, Dell, Research in Motion (RIM) og Toshiba.
Oversat af Thomas Bøndergaard