Artikel top billede

Seerne deler tiden mellem familiens to husaltre

Forrester Research påpeger, at USA's borgere nu deler deres medietid ligeligt mellem internet og tv, men hvor kommer tiden fra?

Computerworld News Service: For første gang bruger amerikanske statsborgere i gennemsnit lige så meget af deres tid på internettet som på at se fjernsyn, viser en ny rapport fra Forrester Research.

Selvom amerikanerne bruger mere tid online, så skærer det dog ikke ned på den tid, de bruger på at se tv, hvilket i nogle år har ligget ret stabilt på gennemsnitligt 13 timer per uge.

Men siden 2005 har de amerikanske husstande øget deres tid på nettet med hele 121 procent, hvilket delvist kommer af en stigende onlineaktivitet blandt medlemmerne af Generation X (i alderen 31 til 44) og de yngre babyboomere (i alderen 45 til 54).

"Og hvor kommer så al denne fritid fra? Tja, noget kommer fra et lavere forbrug af printmedier, men folk finder i stigende grad nye måder at inkorporere internettet i deres hverdag på tidspunkter, hvor medierne tidligere slet ikke var en del af billedet. Og så er der selvfølgelig spørgsmålet om multitasking," skriver Jackie Rousseau-Anderson, der er forfatter til rapporten, i et blogindlæg.

Fra et teknologisk perspektiv er der også andre faktorer, der øger mængden af tid brugt online heriblandt den fortsat øgede udbredelse af bredbånd i hjemmet og af mobiltelefoner. Begge disse teknologiske tendenser skaber øget anvendelse af internettet. Blandt husstande med internetforbindelse har 91 procent bredbånd, mens der er lige så stor sandsynlighed for, at voksne i USA i dag ejer en mobiltelefon, som for at de ejer en pc.

De fem mest populære onlineaktiviteter blandt spørgeundersøgelsens respondenter er kommunikation via e-mail, e-handel, deling af billeder via e-mail, besøg på sociale netværkssites samt at se videoer, konkluderer rapporten ved navn "Understanding The Changing Needs Of The US Online Consumer, 2010," som er baseret på en spørgeundersøgelse af omtrent 30.000 amerikanske statsborgere i januar og februar i år.

Oversat af Thomas Bøndergaard




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere