Artikel top billede

Seerne deler tiden mellem familiens to husaltre

Forrester Research påpeger, at USA's borgere nu deler deres medietid ligeligt mellem internet og tv, men hvor kommer tiden fra?

Computerworld News Service: For første gang bruger amerikanske statsborgere i gennemsnit lige så meget af deres tid på internettet som på at se fjernsyn, viser en ny rapport fra Forrester Research.

Selvom amerikanerne bruger mere tid online, så skærer det dog ikke ned på den tid, de bruger på at se tv, hvilket i nogle år har ligget ret stabilt på gennemsnitligt 13 timer per uge.

Men siden 2005 har de amerikanske husstande øget deres tid på nettet med hele 121 procent, hvilket delvist kommer af en stigende onlineaktivitet blandt medlemmerne af Generation X (i alderen 31 til 44) og de yngre babyboomere (i alderen 45 til 54).

"Og hvor kommer så al denne fritid fra? Tja, noget kommer fra et lavere forbrug af printmedier, men folk finder i stigende grad nye måder at inkorporere internettet i deres hverdag på tidspunkter, hvor medierne tidligere slet ikke var en del af billedet. Og så er der selvfølgelig spørgsmålet om multitasking," skriver Jackie Rousseau-Anderson, der er forfatter til rapporten, i et blogindlæg.

Fra et teknologisk perspektiv er der også andre faktorer, der øger mængden af tid brugt online heriblandt den fortsat øgede udbredelse af bredbånd i hjemmet og af mobiltelefoner. Begge disse teknologiske tendenser skaber øget anvendelse af internettet. Blandt husstande med internetforbindelse har 91 procent bredbånd, mens der er lige så stor sandsynlighed for, at voksne i USA i dag ejer en mobiltelefon, som for at de ejer en pc.

De fem mest populære onlineaktiviteter blandt spørgeundersøgelsens respondenter er kommunikation via e-mail, e-handel, deling af billeder via e-mail, besøg på sociale netværkssites samt at se videoer, konkluderer rapporten ved navn "Understanding The Changing Needs Of The US Online Consumer, 2010," som er baseret på en spørgeundersøgelse af omtrent 30.000 amerikanske statsborgere i januar og februar i år.

Oversat af Thomas Bøndergaard




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Hybrid, on-premise eller public cloud. Bliv klogere på fremtidens datacenter

Få indblik i, hvordan du planlægger, designer og drifter dit datacenter, så det kan følge med virksomhedens vækst, støtter bæredygtighedsindsatsen og lever op til krav om effektiv datahåndtering.

25. februar 2025 | Læs mere


Identity Festival 2025

Er du klar til en dag, der udfordrer din forståelse af, hvad Identity & Access Management (IAM) kan gøre for din organisation? En dag fyldt med indsigt, inspiration og løsninger, der sætter kursen for, hvordan vi arbejder med IAM i de kommende år.

05. marts 2025 | Læs mere


Tech Transformation Trends 2025

Tech Transformation Trends er konferencen, hvor vi sætter fokus på de helt store Danske virksomheders digitale transformationer og måden de driver virksomhed på. Dagen byder på cases og vidensdeling, der vil give inspiration som kan være med til at løfte din strategi og navigere i fremtidens digitale landskab.

06. marts 2025 | Læs mere






White paper
Sådan: Opgradér din printerløsning uden store investeringer