Den sved. Lussingen. Blot to år efter, at du - Barack Hussein Obama - indtog det Hvide Hus og det meste af verden med et sandt festfyrværkeri af optimisme og forhåbninger om en ny og forandret verden, kom du ved midtvejsvalget ned på jorden igen.
Demokraterne tabte flertallet i Repræsentanternes Hus, og I reddede kun med nød og næppe flertallet i Senatet.
Vælgerne havde talt.
Og dem havde du helt glemt i din iver for at løse USA's og resten af verdens problemer.
Men det er med vælgere som med slutbrugere.
Det er dem, der bestemmer, om noget er en succes eller ej - uanset de faktiske resultater og omstændigheder.
Pokker tage de vælgere, vil du måske fristes til at sige.
Hvis de nu bare ikke fandtes, så ville mange projekter og ideer være meget nemmere at få igennem uden så meget bøvl.
Men de er en del af gamet - også for verdens mest indflydelsesrige mænd (m/k!).
Nærlæs teknikkerne
Det har du indset nu, og det er heldigvis ikke for sent at ændre på frem til valget om små to år.
Du skal blot nærlæse de klassiske forandringsledelses-teknikker, samt læse denne klumme til ende.
Du har gjort det helt rigtigt det meste af vejen - fra kampagnestart i februar 2007 til midtvejsvalg i november 2010.
Du byggede og kommunikerede en klar og overbevisende vision. Om end ikke på samme visionshøjde som den tidligere præsident John F. Kennedy og visionen om at sætte en mand på månen, men tæt på.
Du identificerede og talte til - og med - dine interessenter og viste, at du forstod deres behov og motivation.
Endvidere definerede du klare, målbare krav/løfter, som var til at forstå for menigmand.
Efter valgsejren over John McCain gik du så i gang med at forberede det store forandringsarbejde.
Du udviklede implementeringsstrategier, risikovurderinger og identificerede 'quick-wins'. Lige efter bogen.
Derefter påbegyndte du implementeringen af din og efterhånden landets vision og jeres fælles krav til forandring.
Og når vi kigger på Obametret, der indeholder mere end 500 af dine løfter om forandring fra din kampagne - lige fra lukning af Guantanamo til oprettelse af fem millioner grønne jobs - har du og din administration opfyldt 123 af dem, 84 er gået i stå, 232 er i gang, og en snes stykker har du brudt.
Hvorvidt en 25 procents succesrate, med halvdelen af tiden tilbage, kan kaldes en succes, kan diskuteres. Men sammenligner man med et it-projekt, er der ingen tvivl. Det er en kæmpe succes.
Tillykke med det.
Efter du gjorde dit og landets projekt - ønsket om forandring - essentielt (visionen), klargjorde det og implementerede dele af det med succes, glemte du desværre den sidste pind.
Og det er måske også den allervigtigste del af et hvilket som helst projekt: Afstemningen med, kommunikationen med og forankringen hos vælgerne/brugerne.
Med din retorik i starten af kampagnen forventede vælgerne mirakler.
Og selvom du har taget nogle store skridt i den rigtige retning, er vi langt fra miraklernes tid - selv julen taget i betragtning.
Det skulle du nok have afstemt med vælgerne undervejs i processen.
Men alt det kan du lære mere om på projektledelseskurset til jul. Ses vi?
PS. Pokker tage de vælgere.
Kristian Fischer er managementkonsulent i PA Consulting Group.
Computerworlds klummer er ikke nødvendigvis udtryk for Computerworlds holdninger, men er alene udtryk for skribentens holdninger.