NNIT's kunder vil i stigende grad tilbyde CRM-løsninger (Customer Relationship Management) til sine kunder. Både klassiske CRM-løsninger og systemer, der kan leveres som udviklingsopgaver på CRM-platformen.
Med opkøbet af ChannelCRM har NNIT skaffet sig en platform til udvikling og drift af CRM-systemer.
Målet er at blive den største leverandør af CRM-løsninger i Danmark.
ChannelCRM har over en årrække markedsført en CRM-løsning, som er tilpasset den måde, nordiske virksomheder foretrækker at organisere arbejdet med kunderne på, oplyser NNIT i dag i en pressemeddelse.
Derudover har ChannelCRM udviklet en række specifikke løsninger til forskellige brancher, og selskabet har gennem de senere år gennemført over 300 CRM/xRM-implementeringer.
X'et i xRM står for 'alt' i den betydning, at det ikke kun er kunder, der skal håndteres med relationship management, men i princippet hvad som helst.
Mere attraktiv som leverandør
"Vore kunder ser CRM-platformen som et indlysende redskab til resultatforbedring og procesoptimering og til at styrke den samlede ERP-løsning. Især i brancher, hvor der stilles specielle krav til sikkerhed, dokumentation og sporbarhed, vil ChannelCRM's erfaring med CRM/xRM-løsninger, og NNIT's ekspertise inden for de regulerede brancher samlet set, sætte NNIT i stand til at møde selv de mest krævende CRM-opgaver," udtaler Sune Andersen, corporate vice president i NNIT's ERP Division.
NNIT konstaterer, at efterspørgslen er stigende efter standardløsninger med branche- eller kundespecifikke tilpasninger og med købet af ChannelCRM, forventer NNIT at blive mere attraktiv som it-leverandør i CRM-projekter.
ChannelCRM er stiftet af Jens Bo Frederiksen og Søren Rasmussen. Firmaet bliver en del af NNIT's ERP-division, hvor Jonas Almstrup bliver leder af et nyoprettet CRM-team. Samtidig indtræder NNIT i ChannelCRM's kundeaftaler. Prisen på aftalen oplyses ikke.
NNIT vil levere CRM-løsninger baseret på Microsoft Dynamics CRM.