Computerworld News Service: Om få uger vil Oracle flytte tusindvis af gamle Sun Microsystems-kunder over på virksomhedens nye portal My Oracle Support, som er et relativt nyt system, der har oplevet betydelige problemer og negativ kunde-feeadback i begyndelsen.
Migrationen skal efter planen være overstået i weekenden 10. - 12. december.
På det tidspunkt vil Suns nedarvede support-tjenester, som SunSolve og Goldstar, blive sendt på pension.
Det er "kritisk", at kunderne registrerer sig til My Oracle Support (MOS), hvis ikke de vil have deres service afbrudt, skrev virksomheden i et officielt blogindlæg.
Oracle åbnede for registreringen allerede for et stykke tid siden, så kunderne kunne gøre sig bekendte med systemet.
Oracle vil desuden udsende en lang række rådgivende webcasts på forskellige sprog i flere tidszoner i løbet af de kommende uger.
Virksomhedens aggressive tilgang til problemet demonstrer tydeligt, at Oracle ønsker at undgå afbrydelser i kundeservicen.
Bedste support
Oracle har gjort en pointe ud af at understrege, at Sun-kunderne vil få branchens bedste support under virksomhedens ejerskab.
Derudover er en af veteranerne fra Oracles ledelse, Charles Rozwat, blevet valgt til at stå for supporten. Charles Rozwat rapporterer direkte til Oracles ene president, Mark Hurd, som også er forholdsvis ny i rollen.
Begge søger uden tvivl at undgå offentlige fejltrin, som det skete sidste år, da Oracle flyttede kunderne fra det ældre Metalink supportsystem til MOS.
Dengang kunne kunderne rapportere om en lang række problemer, for eksempel om fejl ved login, problemer med systemets ydelse og med service-requests.
Oversat af Marie Dyekjær Eriksen