Nu skulle driften være stabiliseret hos det Taastrup-baserede hostingfirma Rackhosting.
Et Storage Area Network (SAN), der svigtede sidste mandag, har ellers i den seneste tid ført en kæde af problemer med sig.
Ifølge administrerende direktør for Rackhosting, Martin Helms, har omkring 50 virtuelle servere været ramt af problemerne.
Nu skulle driften imidlertid være "stabiliseret 100 procent," ifølge direktøren.
"Al hardware, der havde med fejlen at gøre, er taget ud af drift," siger han.
Dermed skulle alle berørte hosting-kunder være online igen, beretter han.
Nytteløs hjælp udefra
Det oprindelige nedbrud, som affødte kæden af problemer, arbejder Rackhostings teknikere endnu på at få løst.
Martin Helms bekræfter, at der her været et amerikansk disaster recovery-firma inde over problemet.
"Det har der. Men de har ikke kunnet løse det," siger han.
Rackhosting vil nu forsøge at finde ud af, hvad der egentlig skete. Derudover er der ro på.
"Der skal ikke ske så meget. Vi laver en redegørelse til de udvalgte kunder. Nu er vi stabile, og det har vi meldt ud til de kunder, der har været mest berørt af det," siger han.
Han forklarer, at enkelte af de berørte hosting-kunder har mistet data.
"Det har de af forskellige årsager. Primært fordi de ikke har abonneret på backup hos os, og nogle enkelte har negligeret de warnings, de har fået fra backup-systemet."
Staten i sikkerhed
Det gælder dog ikke de store offentlige sider som itst.dk, da de ikke befandt sig på det oprindelig SAN, som gik ned.
De var på et andet SAN, som overbelastedes, da andre nedbrudsramte kunder blev overflyttet til det.
IT- og Telestyrelsens hjemmeside blev herefter flyttet til et helt nyt SAN, som viste sig at have en hardware-fejl, der fik systemet til at crashe med mellemrum.
Efter aftale med Statens It flyttede Rackhosting derfor itst.dk med flere til et nyt SAN.
Statens hjemmesiders data er samtidig kopieret ind på fysiske maskiner i tilfælde af problemer.
Martin Helms oplyser, at de kunder der har oplevet nedetid vil få kompensation alt efter hvilke servicelevels de abonnerer på hos Rackhosting.
Han siger, at alle berørte kunder har modtaget opdateringer om problemerne undervejs.
Det er dog ikke alle forudsigelserne undervejs, der har holdt stik på grund af de mange uheld.
"Der var et tidspunkt, hvor vi kom med to-tre udmeldinger som ikke holdte. Det er utilfredsstillende," siger Martin Helms.