Microsoft lancerede langt om længe Windows 7 forleden ved et arrangement i New York.
Steve Ballmer indtog scenen og proklamerede, at det nye Windows er hurtigere og simplere end sin forgænger.
Det er tom snak, synes Apple at antyde i en serie af nye tv-reklamer, der kører på amerikansk tv i øjeblikket.
I den første reklame, Broken Promises med skuespillerne John Hodgman (kendt fra The Daily Show) og Justin Long, fortæller Apple historien om, hvorledes Microsoft altid har lovet, at det nye Windows ville være bedre.
- Hej Mac, har du hørt de gode nyheder? Windows 7 er ude, og det vil ikke have nogle af de problemer, som mit seneste operativsystem havde, siger Hodgman, der skal symbolisere en pc.
- Stol på mig.
Justin Long, der repræsenterer en Mac, svarer nu, at det synes han, at han har hørt før og herefter kommer en lille historisk kavalkade, hvor vi får et gensyn med Vista, XP, ME, 98, 95 og Windows 2.
Hodgman siger:
- Denne gang bliver det anderledes… Stol på mig.
Se reklamen her eller i bunden af denne artikel.
I en anden reklame, Teeter Tottering, sætter Apple fokus på, hvor svært det er for brugere af Windows XP at opgradere til Windows. Her skal der tages backup af dataene, harddisken skal slettes, og Windows 7 skal installeres. Herefter skal alle data tilbage på harddisken, og programmerne skal geninstalleres.
Apples vicepræsident for markedsføring, Philip W. Schiller, sagde fornyligt, at "hvis du skal gå alt det i gennem, hvorfor så ikke bare købe en Mac."
Apple gentager det standpunkt i tv-reklamen, hvor firmaet også påpeger, at firmaet er markedsleder, når det gælder brugertilfredshed.
På trods af at Apple tydeligvis ikke har meget til overs for Windows 7, så har firmaet skyndt sig ud og annonceret , at der vil være officiel understøttelse for Windows 7 via Bootcamp 3.0 på Mac OS X Snow Leopard inden årets udgang.