Det danske computerspil-flagskib IO Interactive har igen været ude og prikke medarbejdere på ryggen.
Går op og ned i projekter
Computerworld erfarer, at den direkte årsag til denne fyringsrunde var et større spil-projekt med it-giganten Microsoft, der dog trak sig fra projektet.
Det har endnu ikke været muligt at få en kommentar fra Microsoft om projektet.
IO Interactives direktør Niels Jørgensen ønsker samtidig ikke at kommentere på, hvad der ligger bag fyringerne med henvisning til selskabets børsnotering.
Han siger dog, at der er en naturlig årsag til den slags fyringer i computerspilsindustrien.
"I lighed med filmbranchen er vi meget projektorienterede. Og spil-firmaer justerer op og ned i forhold til, hvor man er i projekterne. Det er helt almindelig praksis, men derfor er vi da alligevel altid kede af at skulle sige farvel til medarbejdere," siger Niels Jørgensen.
Med denne uges fyringsrunde ryger IO Interactives medarbejderantal ned til omkring 160, efter selskabet havde 235 i sine hey-days i midten af nullerne, hvor selskabet levede højt på superhittet Hitman.
Senest har selskabet sendt Kane and Lynch 2 på gaden til mildest talt blandede anmeldelser i den internationale presse.