Artikel top billede

DanID syltede 18.000 support-henvendelser

Henvendelser fra 18.000 danskere, der har søgt hjælp til NemID via DanID's support, er blevet syltet siden august. Ifølge DanID er problemet nu løst og ventetiden forbi.

18.000 danskere, der har henvendt sig til DanID for at få support til deres NemID, er ved en fejl blevet filtreret fra i firmaets it-system.

I praksis betyder det, at henvendelserne ikke er blevet registreret korrekt, og brugeren har derved ikke fået den efterspurgte hjælp.

På grund af fejlen har denne store gruppe danskere således ikke fået noget svar fra DanID, og har derfor måtte vente helt helt frem til nu, hvor problemet er blevet opdaget og rettet.

Ventet siden august

Ventetiden for de hårdest ramte har stået på siden august måned, fortæller DanID.

"Der er sket det, at en række support-henvendelser er blevet lagt i en forkert mappe, og derfor ikke blevet besvaret. Vi har nu fundet fejlen og henvendt os til samtlige 18.000 ramte," siger Jette Knudsen, der er kommunikationschef i DanID.

Hun forklarer den lange ventetid med, at der går tid fra fejlen opstår, til der kommer reaktioner fra brugerne.

Herefter skal fejlen lokaliseres, rettes og de ramte brugere skal informeres. Alle punker skulle nu være på plads.

DanID har efter eget udsagn henvendt sig til de ramte brugere med en besked om, at de bliver nødt til at spørge supporten om det samme igen, hvis de ikke allerede har gjort det, eller selv har løst problemerne.

"Mange har ringet eller skrevet igen og derved fået den nødvendige hjælp," fortæller Jette Knudsen.

"Men for at undgå misforståelser er alle blevet orienteret om problemet, så ingen kommer til at vente på hjælp i det uendelige."

DanID fortæller, at alle 18.000 brugere er blevet informeret i løbet af de sidste fjorten dage.

DanID har udsendt NemID til næsten to millioner danskere. Af dem har knap 1,2 millioner aktiveret NemID.

Se mailen fra NemID-support

Mailen fra supporten lyder således:

Kære NemID-bruger

Du har tidligere sendt en mail til NemID-support. Pga. en fejl, har vi først nu modtaget din henvendelse.

Vi beklager de gener det evt. har givet. Hvis du fortsat har behov for hjælp til brugen af NemID kan du kontakte os enten via kontaktformularen på nemid.nu eller telefonisk til NemID-support på tlf. nummer 8030 7050.

Venlig hilsen

NemID Support




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
PCI og cloud-sikkerhed: Strategi til beskyttelse af betalingsdata

Er din organisation klar til de nye PCI DSS 4.0-krav? Deltag i vores event og få indsigt i, hvordan du navigerer i compliance-udfordringerne i en cloud-drevet verden.

16. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, Aarhus: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

21. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere