Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 17. august 2007.
It-virksomheden Conscius er en af de syv første gazellevirksomheder, der er blevet udvalgt til at deltage i Gazelle Growth, og begejstringen er ikke til at tage fejl af.
"Det er en ære at være med i et program, der virkelig adskiller sig fra andre med så kompetente og erfarne mennesker i branchen. Jeg kan ikke komme i tanke om, at vi nogensinde har været så tæt på at have sådanne store kompetencer til at hjælpe os. Det er heller ikke nogle mennesker, vi ellers ville støde på. Det giver store muligheder for et godt netværk, som er guld værd," fremhæver administrerende direktør Bettina Egerland.
Conscius, der brødføder 31 medarbejdere, leverer webbaserede selvbetjeningsløsninger og content management-systemer til den finansielle sektor. Firmaet er allerede på det internationale marked, og har blandt andet leveret den overordnede styring til automatiseret sortering hos Victorias Secret, USA, der er storproducent af lingeri til kvinder.
Otte års drøm
"Et er, at vi har en god ide, noget andet er at være sikre på, om de produkter, vi tilbyder, passer til markedet. At etablere sig på det internationale marked med egne produkter er ikke noget, man lige gør - og slet ikke i USA, hvor man kan blive anklaget for at servere for varm en kaffe. Man skal virkelig overveje det meget seriøst," forklarer direktøren, der har drømt om at tage springet over Atlanten i otte år.
Hun kan se en masse muligheder, og Conscius går efter en placering inden for logistik og distribution i USA.
"Vi ser frem til en total optimering af vores strategi, som ellers ville tage meget længere tid i virkeligheden. Det er ren luksus. At bruge halvanden million på konsulentbistand er et seriøst beløb, som vi ikke ville have råd til - og slet ikke en investering, vi ville have foretaget ved siden af på samme niveau," fortæller Bettina Egerland.
OriginalModTime: 16-08-2007 13:56:20