Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 2. marts 2007.
Ekspertdokumenter, kundecases og andre nyttige dokumenter fra førende virksomheder er tilgængelige på Computerworlds hjemmeside.
It-branchens førende virksomheder innoverer ofte i et tæt samspil med dygtige eksperter og avancerede kunder - hvilke behov skal opfyldes, hvad muliggør nye teknologier, hvordan bruges de nyeste løsninger?
Den viden og indsigt bliver omsat til nye produkter og koncepter, som leverer konkurrencefordele til den enkelte virksomhed og værdi til den enkelte kunde. Men processen genererer også et stort lager af viden om teknologi og forretning, som repræsenterer værdifuld indsigt, hvis man ellers har adgang til den.
Det får du nu. En lang række it-virksomheder har valgt at give omverdenen adgang til deres lager af praktisk viden - eller i det mindste dele af den - i form af såkaldte whitepapers, som kan være et ekspertdokument, en kundecase eller et faktuelt produktark, der er skrevet af en it-leverandør eller en anden specialist inden for et specifikt område.
Nu får du adgang til whitepapers via Computerworld.dk. Vi ser dette initiativ som en mulighed for at tilbyde vores læsere endnu en videnplatform, som byder på meget detaljerede analyser af informationsteknologisk funderede forretningsløsninger, der kan bidrage til inspiration, oplysning og et stærkere beslutningsgrundlag.
Indsigt fra markedsledere
De såkaldte whitepapers - udtrykket er amerikansk, konceptet er udviklet i USA - er udarbejdet af eller på vegne af enkelte virksomheder, ikke af Computerworlds redaktion.
Når det er sagt, så er det redaktionens oplevelse, at de fleste whitepapers er lødige og fagligt solidt forankrede. Det er kun naturligt. Det er oftest markedsførende virksomheder, der står bag dokumenterne, og det ville svække deres image og troværdighed mere end gavne, hvis et whitepaper ikke var andet end en camoufleret salgsbrochure.
Vi ser på Computerworld whitepapers som et velkomment supplement til den kritiske og uafhængige journalistiske behandling af emner som servere, mainframes, it-governance, business intelligence, mobility, SOA og mange andre aktuelle emner med strategisk relevans.
For øjeblikket kan vores læsere vælge mellem 80 forskellige whitepapers på Computerworld.dk, men der strømmer flere til næsten dagligt. Om kort tid vil du derfor have et bibliotek af praktisk indsigt til rådighed, hvilket, vi håber, vil bidrage til at gøre Computerworld.dk til it-lederens foretrukne inspirationskilde.
Whitepapers koster ikke noget i kroner og øre - men der er en pris. Som bruger skal du identificere dig over for den virksomhed, som har udgivet dokumentet, og indvilge i eventuelt at blive kontaktet af virksomheden. Det er den enkle forretningsmodel i forbindelse med whitepapers.
Selv om der ikke er tale om et redaktionelt produkt, så er vi selvfølgelig meget interesserede i at høre din mening om de whitepapers, Computerworld stiller til rådighed. Har de den rigtige kvalitet, er de anvendelige, mangler vi at belyse relevante emner og problemstillinger?
Kom endelig med dine synspunkter.
Find whitepapers her: cw.dk/whitepapers
Billedtekst: Rapporter IDC og Control-it er blandt de virksomheder, som stiller ekspertviden til rådighed på Computerworld.dk.
OriginalModTime: 01-03-2007 13:32:23