Bedre indhold i tilværelsen

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 27. oktober 2006.


Christiane Vejlø har forsket i unges medievaner. Nu får hun brug for al sin viden i sit nye job som ansvarlig for indholdtjenesterne hos teleselskabet 3.

Hvad er det mon, de unge vil ha'? Det svære spørgsmål skal Christiane Vejlø nu være med til at svare på hos mobiludbyderen 3 som firmaets nye content manager.
3 har hele tiden satset kraftigt på at tiltrække kunder ved at tilbyde meget forskelligt indhold til mobilen, og Christiane Vejlø glæder sig over at være en del af den bølge nu.
- Det er et superspændende tidspunkt at være med på, for nu er kvaliteten der til at understøtte brugen af indhold: Netværket er godt og telefonerne er rigtig fede. Og det bliver hele tiden endnu bedre, siger Christiane Vejlø begejstret.

Hun kommer fra en stilling som pr-chef hos Dansk Bredbånd og har tidligere arbejdet som journalist og i film- og tv-branchen. Ved siden af blev hun cand.mag i medier og kommunikation og skrev i 2004 et meget omtalt speciale om unges medievaner.
Jobbet hos 3 er således en tilbagevenden til hendes hjertensbarn - indhold til unge - og på en platform, som med tiden forventes at samle internet, tv-kigning, musik og meget andet i én dims.
- Det var interessant at arbejde med pr, men jeg ville gerne over at arbejde med indhold igen. Og ligesom jeg fandt mulighederne for konvergens inter­essante hos Dansk Bredbånd, så har jeg en forventning om, at tv, internet og mobiltelefoni vil mødes og blive et rigtig spændende krydsfelt, forklarer hun.

Efter kun en lille måned på posten vil Christiane Vejlø ikke komme med store udmeldinger om 3's strategi for mobil-indhold. Men lidt generelle overvejelser vil hun gerne dele:
- Vi har meget til de unge nu, så måske er der et uopdyrket land for indhold til de lidt ældre, altså dem over 30. Det kunne være bedre søgetjenester eller en nem mulighed for at reservere en biografbillet via mobilen, siger hun.
For de unge er det vigtigste, at de kan være i kontakt med hinanden hele tiden og selv kan være med til at skabe indholdet:
- Vi tilbyder MSN Messenger på mobilen, og det er blevet superpopulært. Derudover er det adgang til communities og brugergenereret indhold, der er vigtigt for de unge, forklarer Christiane Vejlø.
Selvom dem over 30 ikke skal glemmes, så er der god grund til at fokusere på de unge - eller online-generationen, som hun også kalder dem.
- Unge er meget interessante at holde øje med. De viser en retning for, hvordan medierne vil blive brugt i fremtiden. For eksempel tyder meget på, at de ser e-mail som de gamles medie. Det går for langsomt for dem i forhold til at sende en sms eller bruge Messenger.

Selvom Christiane Vejlø med sine 33 år hører til offline-generationen, ifølge hendes egne definitioner, er hendes medievaner godt med i forhold til de unge. Hun sender for eksempel mellem 20 og 80 sms'er om dagen - og hun foretog sine interview til specialet over Messenger.
- Det var de lidt skeptiske over for på Københavns Universitet, for det havde de ikke set før. Men jeg syntes, det var smart. Det er den måde, de unge kommunikerer på, og så havde jeg jo også interviewene på skrift med det samme, i stedet for at skulle skrive dem ned bagefter, smiler hun.

Karriere-PortrætComputerworld taler med en person, der er er rykket videre i karrieren, for at høre mere om jobskiftet. I denne uge er det christiane vejlø, der går fra et job som pr-chef hos Dansk Bredbånd til en stilling som content manager hos 3.

OriginalModTime: 26-10-2006 16:27:07




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Brother Nordic A/S
Import og engroshandel med kontormaskiner.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere