Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 18. august 2006.
Hvorfor skifter folk job i it-branchen? Har personale-goder, løn eller noget helt tredje haft den største betydning? Det spørgsmål har Computerworld stillet en række it-ansatte, der alle har skiftet job inden for det seneste år.
Henrik Jarl Jacobsen, konsulent hos Bankernes EDB Central.
- Jeg fik muligheden for bedre og mere fleksible arbejdstider samt en væsentligt bedre løn. En prioriteret rækkefølge må nok være løn, skarpt efterfulgt af arbejdstider. Jeg havde da også fået at vide, at der var medarbejderbredbånd og medarbejderpc, men det havde ikke nogen direkte indflydelse på, at jeg søgte jobbet. Mit tidligere arbejde var væsentligt mere resultatorienteret, hvilket betød at der ikke var så meget tid. Jeg synes, det er federe at få mulighed for at løse kundens problem, frem for at servere en halv løsning, fordi du kun har 3½ minut.
Jalal Nejazi er instruktør hos SuperUsers. Han var tidligere selvstændig.
- Når man arbejder som selvstændig, så har man ikke tid til noget som helst. Der er et kæmpestort pres på hele tiden. Det er primært derfor, jeg søgte nyt job. Lønnen betød ikke så meget, og jeg har prioriteret den lidt fra for at få mere tid til alt det andet. Arbejdet på SuperUsers er meget interessant for mig, fordi der er noget viden, som jeg gerne vil have fat i. Og så ville jeg gerne arbejde med mennesker frem for altid kun at arbejde foran computeren. Hvis det ikke var muligt, så ville jeg være blevet ved med at arbejde som selvstændig.
OriginalModTime: 18-08-2006 10:03:44