Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 31. marts 2006.
CIO's læserservice præsenterer: Alle pressemeddelelsers moder. Essensen af dansk markedsføring. Summen af danske it-virksomheders mest innovative, opfindsomme og kreative markedsføringskompetencer.
Her på Computerworld modtager vi hver dag store mængder af pressemeddelelser. Og selv om vi til daglig gør os voldsomt umage for at skabe en læseværdig avis holdt i et kækt og klart dansk, er vi bestemt modtagelige over for nye sproglige input. Og her udgør de mange pressemeddelelser et unikt indblik i den lingo og de buzzwords, der i øjeblikket er hippe i it-branchen.
Da nærværende CIO Special er skrevet som et redskab til Dem, kære læser, er vi da ikke for fine til ikke også at give et par gode råd om den svære kunst at henvende sig til pressen. Derfor har vi her destilleret en rigtig god gang ordgejl og udformet en pressemeddelelse, som De frit kan benytte i Deres virksomheds markedsføring.
Klip ud, udfyld de blanke felter og send ind - og hold Dem så klar ved telefonerne. En historie af nedenstående kaliber vil vi ikke lade gå vore spalter forbi.
Ny løsning skaber fremadrettede resultater
Standardløsninger er ofte så ufleksible, at ROI bliver uhensigtsmæssigt forhalet. Det betyder lavere Value-For-Money og ikkeomkostningseffektive business processes. Med et nyt produkt, der kan skaleres til både SMB, SME, SMV og Enterprise-markedet, kan kunderne nu opleve fordele allerede fra første dag.
De fleste erhvervsdrivende har prøvet at stå i en situation, hvor et problem pludseligt opstår. Uanset hvor mange løsninger man prøver af, er der ingen af dem, der er tilpasset specifikt til det unikke problem. Og uanset hvem man henvender sig til, er der ingen, der ønsker at indgå en langvarig, men uforpligtende kunderelation, som gensidigt skaber frugtbare resultater for både kunde og leverandør.
- Derfor har vi nu skabt et skalérbart produkt, som kan tilpasses den enkelte kunde. Vores erfaring er, at kunderne er utroligt glade for produkter, der er udviklet med fokus på deres bundlinje, siger Sales Director _____________, der understreger, at fleksibiliteten i produkterne i høj grad vil imødekomme behovet for et hurtigt, solidt og sikkert ROI.
Dialogbaseret udvikling
Han lægger vægt på, at produktet skræddersys i en uforpligtende dialog, hvor begge parter forholder sig nøgternt til den aktuelle problemstilling i en fremadrettet, løsningsorienteret drøftelse om den optimale løsning for den enkelte kundes behov.
- Det gør vi, fordi vi betragter kunden som en profitmaksimerende ven, snarere end som en kilde til indtægt. Vi har erfaring for, at den tilgang til kunden skaber de mest langvarige relationer - til glæde for både kunden og for os selv, siger Salgsdirektør _____________.
Fleksibel portefølje
Og netop dén tilgang har vist sig at have en voldsom effekt på kundetilfredsheden. Kunderne har oplevet en mere fleksibel produktportefølje og har kunnet engagere sig dybere i forholdet til leverandøren i en relation, der har haft et væsentlig større niveau af tryghed. Samtidig har de nære kunderelationer skabt nogle synergieffekter, der har givet et stadig snævrere fokus på kundernes behov for at skabe resultater på bundlinjen.
- Vores kunder behøver - i modsætning til andre virksomheders kunder - ikke være bange for at købe et produkt, de reelt ikke har brug for. Alle vores løsninger er lige tilpas for den enkelte virksomhed, siger Salgsdirektøren, der understreger, at der aldrig har været et bedre tidspunkt at købe på end lige nu.
- Det er ganske enkelt nu, man skal investere, hvis man vil høste frugterne af investeringen i tide. Til gengæld kan vi garantere, at vores løsning allerede fra day one vil begynde at skabe fordele, siger Salgsdirektør _____________.
Både SMB, SME og SMV
Produktporteføljen indeholder produkter, der er skabt både for SMB-kunden og de større Enterprise-kunder, der ofte har mere komplekse behov. Hele porteføljen er dog udviklet med et strengt fokus på både Value-For-Money og omkostningseffektivitet. Og den bredde har allerede givet en mærkbar markedsmæssig effekt.
- Vi har oplevet en kolossal kundetilgang, der viser, at vores produkter har givet genlyd i et umættet marked. Alene vores presale har givet masser af emner i pipelinen, og vi forventer derfor, at produktet vil sælge sig selv - også på den korte bane, siger Salgsdirektøren, der påpeger, at en pull-strategi alt andet lige vil give en højere markedspenetration i et velkonsolideret marked, hvor defensiv Value Chain Management snarere er reglen end undtagelsen.
Produktporteføljen udbydes til salg in-store gennem vores landsdækkende netværk af dedikerede partnere ultimo Q4 i år.
Indsæt logo, navn og telefonnummer her.
OriginalModTime: 04-04-2006 09:23:01