Telefonanlægget bliver et system

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 31. marts 2006.


Det tager tid at lære en gammel hund nye kunster. I mange år har vi været vant til analoge telefoner - og hvordan de virker. Og der skal mere end et lille "IP" foran til at få os overbevist om noget andet. Sådan lyder budskabet fra Karsten Fogh Ho-Lanng, nordisk analysedirektør hos IDC, der peger på, at IP-telefoni fortsat bliver opfattet som almindelig telefoni - blot transporteret på en anden måde. Det handler stadig om at løfte røret og forvente, at man hører en klartone.
Helt så enkelt er det dog ikke.
IP-telefoni skaber nye opgaver i virksomhedens it-afdeling, som skal have fokus på, at IP-telefoni kan være et redskab til at udvikle forretningen.
Ifølge Susanne Ingemann, der er afdelingsleder for NetDesigns IP-­telefoni-­gruppe, er det typisk it-folk, der har arbejdet med netværk og serverdrift, som får ansvaret for at implementere og drive IP-­telefoni-løsningen. Hun påpeger udfordringen i, at de herved får nye arbejdsopgaver og processer ind under deres vinger.
- At administrere en IP-telefoni-løsning er mere eller mindre det samme som at administrere alle andre former for bruger-applikationer. Det kræver, at man har fokus på, hvad der berører medarbejderne i dagligdagen. Og det er ofte nyt for folk, der kommer fra netværksverdenen, siger Susanne Ingemann, der ikke er i tvivl om, at it-chefer og andre it-medarbejdere, som tidligere har arbejdet med brugerapplikationer har en stor fordel, hvis virksomheden vælger at implementere IP-telefoni.

OriginalModTime: 03-04-2006 14:26:43




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere