Telefonanlægget bliver et system

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 31. marts 2006.


Det tager tid at lære en gammel hund nye kunster. I mange år har vi været vant til analoge telefoner - og hvordan de virker. Og der skal mere end et lille "IP" foran til at få os overbevist om noget andet. Sådan lyder budskabet fra Karsten Fogh Ho-Lanng, nordisk analysedirektør hos IDC, der peger på, at IP-telefoni fortsat bliver opfattet som almindelig telefoni - blot transporteret på en anden måde. Det handler stadig om at løfte røret og forvente, at man hører en klartone.
Helt så enkelt er det dog ikke.
IP-telefoni skaber nye opgaver i virksomhedens it-afdeling, som skal have fokus på, at IP-telefoni kan være et redskab til at udvikle forretningen.
Ifølge Susanne Ingemann, der er afdelingsleder for NetDesigns IP-­telefoni-­gruppe, er det typisk it-folk, der har arbejdet med netværk og serverdrift, som får ansvaret for at implementere og drive IP-­telefoni-løsningen. Hun påpeger udfordringen i, at de herved får nye arbejdsopgaver og processer ind under deres vinger.
- At administrere en IP-telefoni-løsning er mere eller mindre det samme som at administrere alle andre former for bruger-applikationer. Det kræver, at man har fokus på, hvad der berører medarbejderne i dagligdagen. Og det er ofte nyt for folk, der kommer fra netværksverdenen, siger Susanne Ingemann, der ikke er i tvivl om, at it-chefer og andre it-medarbejdere, som tidligere har arbejdet med brugerapplikationer har en stor fordel, hvis virksomheden vælger at implementere IP-telefoni.

OriginalModTime: 03-04-2006 14:26:43




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere