Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 24. marts 2006.
Tillykke med jobbet
Computerworld vælger en notits blandt navnene under rubrikken Navnenyt for høre mere om jobskiftet. I denne uge er det Jesper Dahl, der går fra et job som callcenterleder hos Transcom til en stilling som CTI hos Netkoncept.
J
esper Dahl får med sit nye job som CTI (computer telephone integrator) certificering på, at han også kan sit kram.
Hvilke opgaver får du i dit nye job?
- Jeg tager rundt til vores kunder og sætter centraler op, som styrer deres telefoni. Jegunderviser også kunder i funktionerne. Det er alt lige fra IP-telefoni, digital telefoni til callcentre til både store og små virksomheder.
Hvorfor skiftede du fra Transcom til Netkoncept?
- En af mine gamle elever var her hos Netkoncept og talte meget positivt om det, hvorefter jeg sendte en ansøgning. Det faldt også sammen med, at Transcom rykkede alt deres telefoni til Budapest, og jeg alligevel skulle finde noget andet.
Hvad er din uddannelse?
- Efter et og et halvt år på pædagogseminariet i Glostrup valgte jeg at springe fra, da det fagligt ikke levede op til mine forventninger. Gennem en kammerat fik jeg job som phoner hos Transcom i 2000. Siden hen blev jeg teamleder og til sidst administrator for et call center.
Hvad er det bedste ved jobskiftet?
- Det er, at jeg nu får papir på de ting, jeg går og arbejder med. Lige for tiden går jeg på kursus og ender med at få certifikater i Avayas produkter, som er dem, vi arbejder med. Det er første gang jeg rent faktisk får bevis på, hvad jeg kan.
Hvad er den største udfordring?
- Det er at starte i et nyt firma med en ny kultur, man ikke er vant til. Det er helt ned til de små detaljer såsom registreringer af team - små bagateller, der alligevel er meget væsentlige.
OriginalModTime: 23-03-2006 15:17:37