Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 9. december 2005.
Næsten 3.000 læsere har i den seneste måned været med til at gøre Computerworld lidt klogere på hverdagen i it-verdenen. Blandt alle deltagere i den store spørgeskema-undersøgelse på nettet har Computerworld udtrukket vinderne af blandt andet en luksussafari til Sydafrika.
Thomas Jensen, der til daglig er it-konsulent hos Post Danmark, har fået en passende stor julegave - en såkaldt oplevelsesgave. Han er nemlig vinderen af en luksussafari til Sydafrika, som var førstepræmien i Computerworlds store læserundersøgelse, It-analysen 2005 (ITA'05).
2.943 deltagere har i de sidste fire uger delt ud af deres viden, erfaringer og oplevelser med it.
- Det er imponerende, at så mange har deltaget. Det er med til at give os et rigtig godt indblik i vore læseres hverdag og deres holdninger til it. Nu glæder vi os til at dykke dybere ned i besvarelserne, siger chefredaktør på Computerworld, Arne R. Steinmark.
Undersøgelsen er den første nogensinde, som har sat fokus på it i relation til mennesket på et mere personligt plan. Den er bygget op omkring spørgsmål, der vedrører it-medarbejdernes forhold til it i deres hverdag, arbejdsdag og fremtid. Undersøgelsens resultater vil danne baggrund for en artikelserie i avisen i begyndelsen af 2006.
boks: ƒde øvrige vindere:
2. præmie, vinder af et 32" fladskærms-tv fra Sony: Helle Lauvring, underviser, Odense Tekniske Skole.
Vindere af en iPod Nano:
Erik Ligaard, chefkonsulent, CSC Danmark A/S
Jan Strunk Nielsen, it-projektleder, Linak A/S
Betina Cramer, marketingansvarlig, ScanJour
Jan Merklin, director, Mobilepartner ApS
Torben Jensen, udviklingschef
Dia Wolffhechel, chefkonsulent Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Svend Ulrik Rasmussen, jurist, Handelsbanken
Jørgen Bühring, softwareudvikler/projektleder, York Novenco
H.B. Iversen, it-ansvarlig, Brandt Norden. A/S
Flemming Kluge, direktør, Kluge & Partners A/S.