Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 19. marts 2004.
CeBIT er det perfekte udstillingsvindue for Danmarks tredjestørste telenetværk.
Der er mange måder at pleje sine kunder på. Nogle tager kunderne med ud og spiller golf, andre inviterer dem med på ishotel eller på sejltur med "broskrabere" og trimaraner.
Hos Danske Telecom bliver 40 kunder, partnere og kundeemner inviteret på en bustur til CeBIT i Hannover den 22. marts. Afgang tidlig morgen fra København og tilbage igen samme dag sent om aftenen.
- Vi er også med på IT-Brancheforeningens fællesstand på CeBIT, ligesom vi har været de sidste to år og også er til næste år. Busturen og standen giver os en masse kontakter, og vi fik fem nye kunder på CeBIT sidste år, siger administrerende direktør Peter Jerry Sørensen, Danske Telecom.
Jægersoldaterne
Teleselskabet har et slogan om at være "jægersoldaterne i dansk tele", en marketinghilsen til kunderne om at Danske Telecom som elitestyrker går længere og mere målrettet end konkurrenten TDC i bestræbelserne på at levere professionelle og konkurrencedygtige telenet til erhvervslivet. Selskabet blev stiftet i 1999 ved et management-buy-out og lever af at forsyne erhvervslivet med et landsdækkende telenet med Bane Danmarks 1.800 kilometer transmissionsnet som rygrad.
Danske Telecom kalder sig selv Danmarks tredjestørste telenetværk, og derfor kan selskabet næppe finde mange tyske eller andre udenlandske kunder, som vil køre på et dansk net. Men det lille teleselskab med kun en snes medarbejdere har opdaget, at CeBIT i Hannover er et strålende udstillingsvindue for selskabets teletjenester til de omkring 7.000 danske forretningsfolk, som besøger messen. Det giver en eksponering, som er langt stærkere og billigere overfor potentielle danske kunder end en direct-marketing eller konference på dansk grund.
- Vi viser nye tjenester med såkaldte asymmetriske superbredbånd i den tunge ende til virksomheder. I stedet for at downloade med eksempelvis otte Mbit/s og oploade med to eller fire Mbit/s, så har vi vendt det om til eksempelvis fire ned og otte op. Især virksomheder med e-business har behov for at skubbe flere og flere data op og ud på nettet, end de tager ned. Og der betales efter forbrug, siger Peter Jerry Sørensen, Danske Telecom.
Danske Telecom kan findes på CeBIT 2004 i Hal 6, stand G 52, den danske fællesstand arrangeret af IT-Brancheforeningen.
Billedtekst:: - Vi deltager på CeBIT med bredbåndstjenester i den tunge ende, siger administrerende direktør Peter Jerry Sørensen, Dansk Telecom.