Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 27. februar 2004.
Post Danmark startede samarbejdet med Tata Consultancy Services (TCS) for tre-fire år siden. Senest er der indgået en hovedaftale mellem Posten og TCS om outsourcing af en række it-opgaver inden for SAP, Microsoft, Oracle, web og Tuxedo.
TCS har tidligere gennemført en række større opgaver for Post Danmark. Omlægningen af 28 regionale postcentres it til et samlet netværkssystem, en opgave på 10 mandeår, der blev udført på 10 uger. TCS har ligeledes udviklet postbudenes præstations-lønsystem og omlægningen af to større systemer på web.
- Vi har haft store projekter med TCS. Det er til fast pris og fast tid. Netop prisen har ikke været uden betydning. Det ville have været faktor to-tre gange dyrere med en dansk leverandør, siger it-udviklingschef Jack Johansen, Post Danmark.
Han siger, at der ligger en del arbejde i at kontrollere udviklingen af danske applikationer, så de passer sprogligt og til virksomhedens processer, når softwaren kommer retur fra Indien. TCS-medarbejderne er højt kvalificerede, ofte universitetsuddannede, og de er også skolede til at forstå den vestlige kultur.