TID TIL EN MESSE

Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 25. januar 2002.


1.400 besøgende på en af Norges største IT-messer i oktober er det seneste tegn på, at tiden ikke er til IT-messer. Herhjemme har Kontor & Data forlængst opgivet ævred, og en stadigt mindre NTI-messe kæmper for at fastholde interessen, selv om antallet af både udstillere og besøgende falder.
Det må konstateres, at den første Comdex-messe i Norden, der sluttede i aftes i Göteborg, var en succes. At trække næsten 300 firmaer til messe i en trængt tid er ligeså imponerende som det store besøgstal, hvor også danske gæster talte godt med.
Det interessante er imidlertid ikke størrelsen, omend alt skal have en kritisk masse for at have en berettigelse. Det interessante er, at messer - som alle andre produkter - skal bevise, at de leverer en værdi.
Værdien i en messe er kommunikation. Kommunikationen mellem udstillere og gæster både indbyrdes og med hinanden. Arrangørerne bliver i fremtiden tvunget til meget klart at fortælle, hvilke budskaber der bliver kommunikeret på deres messe.
Der er mange gode budskaber, som taler for at tage sig tid til en messe. Ud over nyheder, produktsammenligninger og et velspækket konference-program, så kan en messe give inspiration til andre måder at anskue en løsning på.
Arrangører af niche-messer har i øjeblikket størst succes med at synliggøre budskabet og dermed værdien af deres messer. Derfor er der opstået et væld af niche-messer, der fokuserer på for eksempel sikkerhed, ERP eller telesektoren.
Men Danmarks begrænsede størrelse rammer både de fokuserede messer og store brede udstillinger. Det begrænsede antal firmaer betyder, at hvis blot få af de markante udbydere bliver væk, så daler niveauet.
Det er der ikke nødvendigvis nogen grund til at begræde. Hvis kommunikationen lykkes bedre og dermed skaber større værdi, så må Comdex i Göteborg og CeBit i Hannover være oplagte begivenheder - både for udstillere og de danskere, der søger inspiration.

Billedtekst: "Det interessante er, at messer -
som alle andre produkter - skal bevise, at de leverer en værdi."




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Sådan bruger du aktivt AI til at styrke din cybersikkerhedsindsats

Kan AI styrke din cybersikkerhed og forebygge f.eks. ransomwareangreb? Ja – og endda særdeles effektivt! På denne konference kan du blive klogere på, hvordan du i praksis anvender AI til at styrke dit sikkerhedsniveau – og gøre cyberbeskyttelsen mere fleksibel.

27. november 2024 | Læs mere


Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere