Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den Computerworld d. 6. november 2001.
Med en betaversion af Microsofts .NET-platform, har Aller lavet en web-løsning, der er både billigere og bedre end eksisterende web-publicerings-systemer.
Da Aller-koncernen stod for at skulle have ny web-løsning til blade som Se og Hør, Billed-Bladet og In, gik man grundigt til værks.
I fem måneder førte man samtaler med nogle af de store leverandører på markedet - uden at det førte noget med sig.
I stedet for en gennemprøvet løsning valgte man nemlig at satse på en betaversion af Microsofts .NET-platform. Den løsning er - ifølge Aller - både billigere og bedre end dem, man så på.
- Vi havde været alle mulige steder henne. Det var for dyrt og for ringe. Samtidigt havde vi fulgt og besøgt de andre mediehuse, fortæller marketing- og new mediachef Per Hammer Hansen.
Ideen til .Net-løsningen kom fra webmaster Martin Dan, der havde en god ven hos firmaet Valuenetics. Og efter de mange forgæves møder var Per Hammer Hansen klar til at høre på andre gode ideer.
- Det var sagligt, hvad Martin kom med. Og ved at lade en ekstern stå for udviklingen var vi sikre på, at de problemer, der måtte komme, ikke ville være vores.
Tilsammen er det så de to, Martin Dan fra Aller og Jan Lange fra Valuenetics, der har lavet løsningen.
Og Per Hammer Hansen er meget tilfreds.
- Omkostningerne har været en tiendedel af gængse systemer og rummer alligevel det bedste fra alle de systemer, vi har set på. Du kan ikke løse det på en billigere måde.
Læs side 2
Billedtekst: Marketing og new mediachef Per Hammer Hansen fra Aller mener, at man har fået en løsning der er både bedre og
billigere end de fleste andre. Foto: Torben Klint