Københavns Kommune har ligesom alle andre af landets jobcentre oplevet it-bøvl og problemer igennem de sidste par år.
Det har især været tilfældet fra april 2010, oplyser kontorchef Jesper Hammerich Lux fra beskæftigelsesforvaltningen i Københavns Kommune.
"Vi har oplevet de samme problemer som andre steder. Men vi er større, så man kan gange problemerne op med en fem til 10," siger han.
Kontorchefen forklarer, at kommunen ikke direkte har opgjort, hvor meget den har tabt i arbejdstid som følge af problemerne.
"Det har været svært at gøre helt præcist op, da vi også har kæmpet med lokal drift og et par andre ting," siger Jesper Hammerich Lux.
Mistede tålmodigheden
Han oplyser, at Københavns Kommune mistede tålmodigheden med KMD, der er myndighedens leverandør på området.
"Vi har varslet bod af to omgange," siger kontorchefen.
Han kan dog ikke fortælle, hvor stor bodens værdi er, men at kommunen har landet en løsning med, at KMD stiller med en række konsulenter.
"Så må de komme og rydde op efter sig selv," siger han.
Jesper Hammerich Lux peger dog på, at også central lovgivning har betydet, at kommunen er kommet i klemme.
På den ene side kan leverandørerne ikke følge med, og på den anden side spyttes ny lovgivning ud i stride strømme. Midt imellem det hele står kommunerne med store problemer, forklarer kontorchefen.
KMD: Stadigvæk noget at hente
Hos KMD erkender man, at Københavns Kommune også har oplevet de udfordringer, der "generelt har været på arbejdsmarkedsområdet".
"Og det er jo også et faktum, at kompleksiteten er steget fra april 2010. Vi har dog ikke fra vores del af systemsiden set en stigning i fejl. Snarere tværtimod," siger områdedirektør Kenneth Mikkelsen fra KMD.
Han forklarer dog, at KMD er klar over, at selskabet ikke er i mål.
"Men vi er dog helt på det rene med, at vi stadigvæk har noget at hente. Vi har en rigtig god og konstruktiv dialog med København i den forbindelse," siger Kenneth Mikkelsen.