Inden længe smider Oracle 100 software-moduler på gaden i ét hug.
Det sker som et led i selskabets storstilede business intelligence-drevede Fusions Applications, som Oracle har barslet med de seneste fem år, og som selskabet har postet mere end 30 milliarder opkøbskroner i med køb af selskaber som Siebel og Peoplesoft.
Nu lover Oracle-chef Larry Ellison dog, at Fusion Applications er klar med 100 Java-baserede software-moduler inden årets udgang.
"I første halvdel af 2011 er vi klar til at sælge Fusion Applications til rigtige kunder," siger Larry Ellison fra Moscone-centrets helt store scene, hvor han netop har sparket gang i selskabets Open World-konference med, hvad flere tilhørere betegner som "en kedelig åbning".
Største lancering nogensinde
Med de første 100 færdige moduler til nytår vil Fusion Applications blive den største samlede Oracle-produktlancering nogensinde.
"Det tog os så mere end fem år og mindre end seks år at nå hertil. Og Fusion Applications er det største, vi nogensinde har udviklet, og vi gør det aldrig igen," griner Larry Ellison fra scenen med henvisning til, at projektet virkelig har trukket udviklertænder ud hos Oracle.
Med opkøb på over 30 milliarder kroner og den efterfølgende udviklingsintegration af de forskellige systemer, skal der givetvis også langes en del Fusion-produkter over disken, før Oracles finansafdeling kan gnide sig i hænderne.
Larry Ellison forklarer, at alt i Fusion Applicationer er webservices bygget på Fusion middleware i en SOA-arkitektur, der skal simplificere integrationen med eksempelvis SAP's ERP-suite.
Oracle-bossen understreger samtidig, at brugergrænsefladen ikke vil blive "kedelig og forretningssuiteagtig", men derimod vil den ligne de brugergrænseflader, som kunderne kender fra eksempelvis Facebook.
Den efterfølgende demonstration er dog ikke specielt Facebook-lignende.
Fusion Applications kan enten købes via licenser eller lejes som en software-as-a-service-løsning hos selskaber som salesforce.com.