Nu får danske håndværkere mulighed for at gøre som deres kolleger i Norge - og det handler vel at mærke IKKE om at sparke bolden langt væk fra eget mål, når de spiller fyraftensfodbold.
Derimod kan de ligesom 70 procent af elektrikerne i Norge stikke en ePocket Handyman i lommen og bruge den til at holde styr på dagens opgaver.
Det er det norske softwarefirma ePocket Solutions, der nu for alvor lancerer sig selv på det danske marked for PDA-baseret planlægning og vedligehold til det arbejdende folk i servicesektoren.
Med den norske software på en Windows Mobile PDA, forudsiger ePocket Solutions, at en virksomhed kan øge effektiviteten af sine service-teknikere og mekanikere, samtidig med, at de får adgang til deres virksomheds back office-funktioner i skikkelse af ERP-systemer med alt, hvad der hører til af kundeoplysninger, styklister, ordrebeholdning og lagerstatus.
20.000 norske og tyske handymen
ePocket Solutions oplyser, at flere end 20.000 serviceteknikere bruger Handyman-produktet, primært i Norge og Tyskland. De danske kunder har hidtil været serviceret fra Norge, men det er slut nu, da ePocket er i færd med at åbne kontor i Århus.
Virksomheden mener, at det især er små og mellemstore virksomheder, der har behov for at koordinere arbejdet for deres ansatte i marken med ePocket Handyman. Med løsningen kan de registrere oplysninger om timeforbrug, vedligeholdelse og reparation - og registrere kundens underskrift via PDA'en.
ePocket Handyman fører trin for trin teknikeren gennem vedligeholdelses- og reparationsordrer, og kommer selv med forslag til input af de nødvendige data og beskrivelser.
ePocket Solutions betegner selv Handyman som et stykke standard-software, hvortil der kan tilpasses individuelle løsninger. Handyman kan som standard blandt andet integreres til SAP, Microsoft Navision, Dynamics og Axapta, samt EasyTec og Agresso.