På mandag går fiberselskabet Waoo i luften.
Det er en alliance bestående af 15 elselskaber, der står bag bredbåndsudbyderen, der skal udfordre TDC.
Hidtil har elselskaberne solgt deres fiber i hver deres område, men denne gang står de i samlet flok. Også på landsplan.
"Vi lancerer det med en national markedsføringskampagne på tv og på nettet," siger administrerende direktør Anders B. Christjansen fra Waoo.
Dog vil der stadig være et lokalt fokus også.
"Vores 15 partnere vil individuelt markedsføre og sælge i hver deres område. Det gør de med de styrker, som de har, fordi de kender lokalområderne rigtig godt," siger direktøren.
Waoo vil blandt andet tilbyde 30 megabit-fiberbredbånd til 269 kroner per måned inklusive telefoni. Derudover vil selskabet også slå på muligheden for triple play, hvor tv-pakken kommer oveni sammen med telefoni og internet.
Hvad er succeskriteriet?
Elselskaberne har hidtil brugt milliarder af kroner på at investere i fiberbredbånd, mens kundeoptaget har været mindre end forventet, da elbranchen satte gravearbejdet i gang.
Har I opstillet mål for, hvad der er succeskriteriet?
"Det har vi," siger Anders B. Christjansen.
Og hvad er det?
"Det vil jeg gerne holde for mig selv, men det er ambitiøst."
Hvornår vil I vurdere, om det er en succesfuld lancering?
"Man skulle meget gerne kunne evaluere på det hver dag, for det er jo sådan, at vi arbejder. Men ved slutningen af året har selvfølgelig et mål, som vi har aftalt med vores ejere, og som vi skal følge op på."
Waoo voksede sig større i juni, da selskabet købte konkurrenten Dansk Bredbånd.