Datatilsynet har udbedt sig en forklaring fra DanID i forbindelse med en fejl, der har ramt et ukendt antal brugere.
DanID kan dog stadig være positive selv efter dette klask over fingrene fra Datatilsynet.
"Vi har endnu ikke gennemgået hele sagsforløbet, så det konkrete svar har vi endnu ikke," siger Jette Knudsen, der er kommunikationschef i DanID.
"Men det er vigtigt at fremhæve det positive i, at Datatilsynet har fat i sagen. Det er et udtryk for at systemet virker. Vi er under overvågning, og når vi laver fejl, skal datatilsynet påpege dem," siger hun.
DanID har da heller ikke forbehold overfor Datatilsynets henvendelse.
"Det er helt korrekt, at reglerne siger, at breve i forbindelse med NemID skal komme forskudt. Det har vi bestræbt os på, men ikke godt nok."
DanID forventer, at en af konsekvenserne bliver, at der indsættes flere dage mellem forsendelserne.
DanID er endnu ikke klar over omfanget af fejlen.