I går oplevede kunder hos Saxo Bank problemer med at komme på bankens it-system.
Banken bekræfter over for Computerworld, at hjemmesiden var nede.
"Ja, vi oplevede en vis ustabilitet i systemet mandag morgen fra klokken cirka 9 til 14.15, fordi vi søndag, inden markedet åbnede, opdaterede systemer og hardware for at udbygge og forbedre internetforbindelsen til vores handelsplatforme," udtaler Henrik Villberg, chef for front office risk management i banken.
Telefon til heldesk
På spørgsmålet om, hvorvidt kunder har mistet penge grundet manglende adgang til systemet, lyder svaret:
"Markedet lå meget stille i går, og de kunder, som ønskede at handle eller på anden måde bruge vor service, kunne hele tiden komme i telefonisk kontakt med vores helpdesk," siger Henrik Villberg.
Kunderne blev løbende opdateret blandet andet via e-mail i løbet af formiddagen, og de flere timers ustabilitet i it-systemet har betydet, at banken har indrapportet hændelsen til Finanstilsynet.
"Finanstilsynet er orienteret, og systemet har sidenhen været stabilt," siger Henrik Villberg.