Verdens mest udbredte kontorpakke er klar i en dansk version.
Med Office 2010 forsøger Microsoft at øge integrationen mellem de enkelte programmer og nettet. Blandt andet er de forskellige Live-tjenester integreret i Office, så man kan gemme og dele dokumenter via SkyDrive.
Med Outlook Social Connector kan man finde informationer om personer, man får mails fra eller skal til møde med, fra eksempelvis Facebook og LinkedIn.
Microsoft lancerer desuden en gratis online-udgave af Office med de mest basale funktioner.
"Vi ved, at der bliver delt over 350 millioner Office-filer via Hotmail hver måned, og der findes over 500 millioner aktive Windows Live-brugere. Rigtig mange vil derfor få stor glæde af den nye integration af vores online løsninger med Office 2010," siger Nana Bule, divisionschef for Office-forretningen i Microsoft Danmark, der tilføjer, at Office-programmerne er installeret på over en milliard computere på verdensplan.
Office 2010 kommer i fire versioner:
Office til Hjemmet og Studiet 2010
Office til Hjemmet og Firmaet 2010
Office Professionel 2010
Office Professionel Academic 2010
Office til Hjemmet og Studiet koster kroner 1.099 og indeholder Word, Excel, PowerPoint og OneNote.
Office til Hjemmet og Firmaet rummer desuden mail, kalender og planlægningsværktøjet Outlook og koster 2.899, mens de to professionelle versioner desuden rummer databasen Acces og publiceringsprogrammet Publisher.
Prisen for de professionelle versioner er henholdsvis kroner 5.499 og 499 for studieversionen. Sidstnævnte kræver, at man er tilmeldt en videregående uddannelse, gymnasium eller erhvervsskole.
Læs mere om den nye Office 2010 her.