Henrik Bendix Pedersen

Tidligere Journalist, klummeskribent eller blogger

Linkedin

Se Henrik's LinkedIn profil

1.368 artikler på Computerworld

Henrik Bendix Pedersen

Intel overtager Alpha-teknologi

Compaq dropper sine 64-bit processorer, og lader teknologien komme Intels Itanium til gode.

25. juni 2001 kl. 16.32 | læs »

Pas godt på den bærbare pc

Tyveri af bærbare pc'er udgør et stigende problem, men det er faktisk ikke særligt svært at beskytte sig mod tyvene. Både hardware og data kan sikres uden de store problemer. Man skal bare gøre det til en vane at passe bedre på pc'en.

25. juni 2001 kl. 15.24 | læs »

Athlon med 1,82 GHz

Med kompressorkøling kan man bringe en Athlon op på 1,82 GHz eller en Pentium 4 op på 2,3 GHz.

25. juni 2001 kl. 10.56 | læs »

Compaq iPaq haler ind på Palm

Ifølge analyseinstituttet Dataquest vil der snart sælges for flere penge iPaq end Palm lommecomputere.

22. juni 2001 kl. 10.12 | læs »

Hurtig 0,13 mikron Pentium III klar

De første Intel-processorer produceret med 0,13 mikron teknologi er samtidig de sidste i rækken af Pentium III-processorer. Tualatin bliver sidste krampetrækning i Intels P6-serie. Det er små servere, der først får glæde af de nye processorer.

22. juni 2001 kl. 09.26 | læs »

4 megapixels fra Olympus

Camedia C-4040 Zoom byder på høj opløsning, skarpere billeder, QuickTime-film og lydoptagelser.

21. juni 2001 kl. 12.34 | læs »

100 gigabyte på harddisken

Med DiamondMax 536DX sætter Maxtor ny rekord for kapacitet på IDE-harddiske.

20. juni 2001 kl. 11.21 | læs »

Sony Vaio indtager Danmark

Nu kan man også få bærbare computere og lommecomputere fra Sony herhjemme.

19. juni 2001 kl. 15.59 | læs »

Nyt grafikkort fra Matrox

Største nyhed i G550 er efterligning af ansigtsbevægelser i takt med tale.

19. juni 2001 kl. 09.39 | læs »

GeForce3 slår alt

Et grafikkort med grafikprocessoren GeForce3 fra Nvidia har været i testcentret, og resultatet imponerer. Især i de høje opløsninger er der ingen andre grafikkort, der kan følge med. Nye effekter gør det muligt at lave 3D-scener med en realisme, der aldrig er set før på pc.

19. juni 2001 kl. 09.30 | læs »