Avatar billede boxerfjaes Nybegynder
05. december 2014 - 11:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udskriv html til pdf

Jeg har en hjemmesider der danner nogle tabeller. Dem vil jeg gerne have udskrevet til en pdf-fil.
Tabellerne er af varierende længde men kan ofte ikke være på en side.
Jeg har lavet en print.css til at styre udskriften, men problemet er at jeg kun kan udskrive én side. Resten af tabellen kommer så ikke med.
Udskrift foregår via:
<button onclick="myFunction()">Print</button>
    <script>
      function myFunction() {
      window.print();
      }
    </script>

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede keysersoze Guru
05. december 2014 - 13:45 #1
Ud fra hvad du fortæller så som udgangspunkt ingenting - hvis du ikke skjuler overskydende med CSS eller har sat din printer op til kun at printe første side er der ikke noget forkert. Så kom evt med et link.
Avatar billede boxerfjaes Nybegynder
07. december 2014 - 11:17 #2
Jeg har nu fået det til at virke, har gjort følgende:

(Fra mit print.css har jeg fjerne det understregede og tilføjet det med kursiv)

html, body {
background: #FFF;
height: 100%;
margin: 0%;
padding: 0%;
font-size: 100%;
width: 100%;
}
#wrapper{
    position:absolute;
    top:0px;
    bottom:0px;
    width: 210mm;
    margin-left: auto;
    margin-right: auto;
    color : #000000;
    font-family : "Times New Roman", Times, serif;
    font-size : 12pt;
}
Hvad der gjorde forskellen ved jeg ikke men nu virker det.
Avatar billede keysersoze Guru
07. december 2014 - 15:29 #3
Det skal måske ses i et større billede - men fx at benytte absolut position til en wrapper lyder lidt skævt, specielt når både top og bund sættes.
Avatar billede boxerfjaes Nybegynder
08. december 2014 - 14:47 #4
Jeg må læse op på mit css ;-)