Avatar billede Vahid Mester
04. december 2014 - 11:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Genskabelse af billeder.

Kære Ekspert.

Jeg har på et tidspunkt lavet back up af mine billeder på min bærbar, ved at ligge det jeg havde på en ekstern harddisk.

Jeg har så senere hen kommet til at slette de her filer fra den eksterne, og lagt nye filer på den. Dvs. de blev slettet, og hukommelsen på harddisken blev fyldt op med andet.

Jeg har prøvet at bruge recova, til at genskabe slettede filer, dog uden held.

Nogen Ider, til hvordan de kan genskabes, og kan de overhovedet genskabes?

De lå også på min bærbar, men har formateret den 3 gange siden.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. december 2014 - 12:55 #1
Hvis Recuva ikke kan finde dem, er de desværre blevet overskrevet. Så kan andre recovery-programmer heller ikke.
Hvis formatering af den bærbare alle tre gange har været express formatering, hvor kun filtabellen nulstilles, og hvis der ikke har været fyldt op med andre data efter geninstallering af styresystemet, er der det lille håb, at nogle af billederne kan ligge et sted på disken, som endnu ikke er overskrevet.
Det tror jeg dog ikke på efter tre gange geninstallering.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. december 2014 - 13:06 #2
Du har selvfølgelig allerede prøvet at markere "aktiver dyb scanning" i Recuva.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2014 - 15:51 #3
Hvis disken er fyldt op efter du har slettet filerne er de gamle jo blevet overskrevet med ny data, og så kan de ikke gendannes.
Kan ikke se at en dyb scanning kan finde noget hvis den er genfyldt med ny data.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
04. december 2014 - 16:47 #4
Dyb scanning virker ikke på den eksterne disk, hvor filer er slettet på normal vis. Kun på diske, der er formateret med ekspress formatering.
Avatar billede Vahid Mester
09. juni 2015 - 22:26 #5
Lukket
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2015 - 15:57 #6
Var filerne tabt?
Hvis dette er tilfældet burde du have bedt om svar i stedet for bare at lukke tråden.