Avatar billede klavil Seniormester
02. december 2014 - 13:40 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lenovo Z580 lukker ned for wifi men kabel fungerer

Min bærbare er begyndt midt i ingenting at lave den gule trekant ved Wifi symbolet hvor internettet så ikke fungerer på den bærbare længere. Jeg kan så sætte et kabel i og det fungerer.
Jeg har installeret driveren igen og bagefter fungerer det fint, men efter et stykke tid er det det samme igen.
Der er ikke noget system i det med at lukke for wifi, så det er bare on og off.
Nogle ideer om hvad det kan være eller hvad jeg kan gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2014 - 15:51 #1
Har du tjekket i endhedshåndteringer under det trådløse kort om der er noget stømstyring der som Windows må lukke ned for?
Avatar billede klavil Seniormester
02. december 2014 - 19:44 #2
kunne se der var et flueben ved windows må slukke ved strømstyring, så har fjernet det og tester lige et par dage om det var det
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2014 - 15:59 #3
Det er i orden.
Avatar billede klavil Seniormester
03. december 2014 - 17:08 #4
Har testet men den gør det samme :(
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2014 - 18:04 #5
Det var da ærgerligt.
Bor du i et område med mange trådløse netværk der er tilgængelige, så de  måske kan ødelægge forbindelsen?
Prøv evt. at skifte den frekvens som det kører på.
Avatar billede klavil Seniormester
04. december 2014 - 12:09 #6
Tror måske det er routeren der er mærkelig, for også den kablede forbindelse fungerer ikke. Ikke ret lang tid siden jeg fik skiftet routeren hos Stofa da jeg havde tilsvarende problem, dog ikke med minbærbar.
Det har ellers fungeret fint i nogle uger uden problemer, men nu skal jeg slukke og tænde routeren ofte igen. Hvis der bare var et mønster i det så man vidste om det kunne være noget hos mig selv som evt opdaterer og bryder forbindelsen?
Havde før Telenor og der var sjældent problemer.
Det fleste udbydere er jo også gået over til en Router uden ekstern antenne som desværre er en skam
Avatar billede 220661 Ekspert
04. december 2014 - 15:35 #7
Ja det giver en dårligere trådløs dækning man ikke lige kan ind justere på.
Avatar billede klavil Seniormester
17. december 2014 - 13:10 #8
Tror ikke det er mit internet det er galt med, da når den bærbare ikke kan komme på, så virker mobilen stadigvæk.
Men mystisk for jeg kan side og være på nettet uden problemer og så lige pludseligt kommer den gule trekant over det trådløse ikon og så er det slut. Virker som om der kunne være noget galt med min bærbare, men hvordan mon man finder ud af det, med mindre man har et usb netværksstik at sætte i istedet
Avatar billede 220661 Ekspert
17. december 2014 - 17:06 #9
Hvis mobilen kan logge på det trådløse net fejler det vel ikke noget??
Avatar billede klavil Seniormester
17. december 2014 - 18:30 #10
Net det virker ikke sådan men så må det vel være en periodisk fejl på min bærbar?
Avatar billede klavil Seniormester
04. januar 2015 - 20:18 #11
nogen ide om det kan være det trådløse der ikke fungerer engang imellem?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 20:40 #12
Hvis det trådløse fungerer på andre enheder når du ikke kan gå på med den bærbare kan jeg ikke se det er forbindelsen der er problem med. Et problem kan være at flere vil benytte sig af samme Ip på netværket. Det vil ikke virke.
Har du trådløs printer?
Avatar billede klavil Seniormester
04. januar 2015 - 20:51 #13
det er det trådløse kort på den bærbare jeg mener kan være i stykker?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2015 - 21:19 #14
Åh ja det kan jo ikke udelukkes, men virker usandsynligt hvis den går på når du genstarter dit modem/router
Avatar billede klavil Seniormester
16. januar 2015 - 08:06 #15
kan du ikke ligge et svar. Tror det er det trådløse kort i min bærbar, da den pludselig lukker for forbindelsen og går jeg ind under enhedshåntering ligger der så kun et kort, som er det med kabelforbindelse. Genstarter jeg så kommer det trådløse signal for det meste frem igen. Nogle gange lukker det trådløse signal bare ned uden videre og jeg kan så fortsætte med en kabelforbindelse.
Har dog aldrig oplevet det før, men det er meget irriterende.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2015 - 16:14 #16
svar.