Avatar billede AOT1977 Nybegynder
11. november 2014 - 21:58 Der er 1 kommentar

Hvordan gemmer man navn på uploadet fil

Hej

Hvordan gemmer man filnavn på uploadet fil i mysql?
Jeg har lavet så man kon uploade fil, mangler bare hvordan jeg så få gemt navn på fil i mysql, hvordan ser php koden ud?
Avatar billede Slater Ekspert
12. november 2014 - 08:09 #1
Hvordan uploader du en fil uden at kende navnet på den?

I normal praksis i PHP får du et midlertidigt navn på filen fra $_FILES, men den er som sagt midlertidig og bliver slettet efter sessionen udløber. Inden da skal du have flyttet den til hvor du vil have den med move_uploaded_file() - og der skal du fortælle den sti og filnavn, dvs. du har det i en variabel allerede.

Eller er dit spørgsmål hvordan du inserter det i en database? I så fald skal vi vide langt mere om din databasestruktur og forbindelsesmetode.