Avatar billede torbenfey Nybegynder
03. november 2014 - 15:29 Der er 9 kommentarer

Mapper i Windows 7.

Jeg har en 3 år gammel MSI computer. Nu er den så begyndt ikke at vise de mapper som jeg åbner. SÅ jeg kan hverken gøre fra eller til.
Jeg kan godt åbne programmer.

Nogen der ved hvad der skal gøres, så må i meget gerne svare herpå.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2014 - 17:11 #1
Hej og velkommen til.
Hvor længe har du haft problemet? Har du forsøgt at gendanne tilbage til da det virkede?

PS en anden gang, havde et spørgsmål som dette nok ligget bedre under styresystemer i stedet for generelt IT.
Avatar billede torbenfey Nybegynder
03. november 2014 - 19:37 #2
Det har stået på i et par uger måde 2 måneder.. KAn ikke gedanne da jeg ikke har gemt noget fra før af
Avatar billede 220661 Ekspert
03. november 2014 - 21:59 #3
Har du en Windows 7 cd kunne du prøve at tjekke om systemfilerne var i de rette versioner og ikke beskadiget. Det gøres med kommandoen sfc /scannow i en kommandoprompt kørt som administrator.
http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html
Selve disken kunne du også kontrollere for fejl. Det gøres med chkdsk og kan udføres på denne måde her:
http://www.w7forums.com/threads/how-to-use-chkdsk-check-disk.448/
Marker evt også at dårlige sektorer skal tjekkes for.
Avatar billede torbenfey Nybegynder
04. november 2014 - 09:30 #4
Har desværre ingen windows disk da jeg købte computeren med windows på. Andre forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2014 - 16:09 #5
Prøv at køre de to alligevel uden cd. Kan være den kan finde filerne på recovery partitionen når sfc /scannow køres.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2014 - 16:09 #6
Ps der er et mellemrum mellem c og /. Hvis dette glemmes virker kommando ikke
Avatar billede torbenfey Nybegynder
04. november 2014 - 16:27 #7
Har kørt sådan en skanning nu og det virkede ikke. Andre forslag?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2014 - 17:03 #8
Ja jeg havde prøvet om en live cd kunne åbne mapperne og vise indholdet i dem.
En live cd kører helt udenom Windows og kører fra en cd.
Hirens boot cd er en live cd.
http://www.eksperten.dk/guide/1463
På hirens er der et program der hedder MiniXP. Når den er loadet op kan du gå ind i filsystemet der er på harddisken og se om du så kan se filerne der burde ligge i mapperne
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2014 - 17:05 #9
Har du kun kørt den ene scanning?
Har du så ikke kørt chkdsk?