Avatar billede gothwarrior Nybegynder
08. oktober 2014 - 11:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af bærebar pc, hvor meget ram?

Hej, jeg har nu prøvet at finde ud af hvor meget ram jeg kan proppe i min bærebare pc, men eftersom jeg langt fra er et pc geni, kunne jeg godt tænke mig lidt input, og/eller et fingerpeg i den rigtige retning.

Jeg har brugt en scanner på www.crucial.com og er kommet frem til dette resultat:
http://www.crucial.com/usa/en/scanview/0EB3146231D926C3

Her siger den, så vidt jeg forstår, at mit system max kan bruge 8 gb ram, men da mit system er et x64 bit, og jeg bruger win7 home premium, burde jeg efter denne guide kunne bruge 16 gb:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa366778%28v=vs.85%29.aspx#physical_memory_limits_windows_7

Så er der et eller andet jeg overser eller?
Avatar billede sonalias Seniormester
08. oktober 2014 - 11:46 #1
Ja, du overser hvad din computer rent faktisk understøtter. Og din chipset  chipset-hm76 understøtter kun 8GB Så Crucial for ret. msdn fortæller også kun om begrænsninger i Windows, men du rammer en tidligere pga dit chipset
Avatar billede gothwarrior Nybegynder
08. oktober 2014 - 11:48 #2
Okay fair nok, og det er vel bundkortet?
Avatar billede sonalias Seniormester
08. oktober 2014 - 11:59 #3
Ja, altså det er det chipset der sidder på bundkortet, så det er typisk ikke noget du kan skifte i en bærbar :) 8GB burde nu også være rigeligt. Må jeg foreslå en SSD harddisk som opgradering evt.
Det er virkeligt noget der kan mærkes!
Avatar billede gothwarrior Nybegynder
08. oktober 2014 - 12:00 #4
Ja det lyder jo som en god ide :) Jeg kigger på det, tak for svar ;)
Avatar billede sonalias Seniormester
08. oktober 2014 - 12:07 #5
Tillader mig at smide et svar så vi kan få lukket, du åbner bare et nyt spørgsmål hvis du skal have hjælp til valg af ssd :) (Samsung 840 går du aldrig helt galt i skoven med, trods firmware opdatering)