Avatar billede jost Nybegynder
07. oktober 2014 - 23:31 Der er 3 kommentarer

Tildel celler forskellige værdier og læg værdierne sammen i celler med ens forekomster (Google spreadsheet)

Jeg skal lave en vagtplan, hvor jeg kan se hvor mange timer hver har i vagtplanen.

Ideen er at hver celle i vagtplanen har en værdi (det antal timer som cellen repræsentere) - og så kan regnearket tælle hvor mange timer hver person har i vagtplanen.

Regnearket har to faner: et med vagtplanen og et med personer der kan stå i vagtplanen. Så hvis en ikke skal være i vagtplanen mere, så kan jeg bare ændre navnet i det andet faneblad og så ændres det i hele vagtplanen.

Hvordan skriver jeg sådan en funktion?
Og hvis jeg kan lave dropdown menuer der referere til faneblad 2 vil det kun være ekstra dejligt :-)

Man kan se et regneark her som forhåbentlig giver mening i forhold til det jeg vil lave.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1T-pP-X5-w3LB2Dgnx6Ut2m9BEVkQwwfRZLkh-Evq4FQ/edit?usp=sharing

Mvh

Jost L. Hansen
Avatar billede jost Nybegynder
07. oktober 2014 - 23:40 #1
Jeg fandt ud af at lave drop down listen :-)
Den er i D3 (der skal selvfølgelig være dropdown i alle de celler hvor der  kan sættes et navn).
Avatar billede jost Nybegynder
07. oktober 2014 - 23:45 #2
Og nu er der drop down lister i alle testfelterne. Det var ret hurtigt at lave :-)
Avatar billede jost Nybegynder
08. oktober 2014 - 00:02 #3
Så lykkedes det mig at få lavet en funktion der tæller instance fra det andet faneblad. Nu mangler jeg kun at  tildele cellerne værdier og få dem lagt sammen.

Løsning til drop down listen kan ses her: https://support.google.com/docs/answer/186103?hl=en

Og løsning til at tælle instance fra et andet faneblad kan ses her: https://productforums.google.com/forum/#!topic/docs/MQhS7iUphvs