Avatar billede miss-g Seniormester
29. september 2014 - 13:05 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Læse e-mail på smartphone og PC?

Hej

Hvordan læser man smartets e-mails på sin smartphone? Hvilken app er god?

Jeg har outlook 2007 på PC'en og vil gerne have adgang til samme konto på min smartphone (Android). Men kan man opsætte det på en sådan måde, at når man har læst en mail på f.eks. smartphonen, så står den også som læst på min PC og omvendt?

Hvordan?

På forhånd tak.
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. september 2014 - 13:26 #1
Jeg kører alt via Gmail, men outlook findes vel også til Android. Så skal du bare sætte det op via imap, så vises det som læst på alle enheder når det er læst, det samme når du sletter, sender osv.
Avatar billede miss-g Seniormester
29. september 2014 - 13:51 #2
Ja Outlook findes til Android, men når jeg læser en mail på smartphonen, så står den ikke som læst på PC' en. Det er det, som jeg gerne vil have den til. Ved bare ikke helt hvordan, og om det kan lade sig at gøre...

Det er en firma-mailadresse, den hedder hedder noget med @gmail.dk..
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. september 2014 - 14:47 #3
Tricket er som Michael siger, brug IMAP på både SmartPhone og PC.
Så er dine problemer løst. (hvad angår email) :o)
Avatar billede miss-g Seniormester
29. september 2014 - 14:52 #4
Okay - lyder godt at det kan løses. Men hvad er IMAP? Hvor finder jeg det?
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. september 2014 - 15:02 #5
Nemmeste er at kontakte dit arbejde og høre om imap overhovedet er en mulighed.
Siger de ja, så er det "bare" at opsætte din outlook og android via imap.
Avatar billede miss-g Seniormester
05. oktober 2014 - 13:59 #6
Arbejdet er derhjemme :)

Jeg synes, ikke at jeg kan finde et ordentlig mail program til mobilen, som kan filtrere spam og integrere med et virusprogram (ligesom på PC' en)...

Nogle anbefalinger?
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. oktober 2014 - 09:02 #7
Dine emails bliver vel scannet på server niveau?
Så jeg ville bare anvende den indbyggede mailklient i din telefon.

E-mail mener jeg den hedder.