Avatar billede angelenglen Nybegynder
25. september 2014 - 12:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Skift sprog på DateTimePicker

Jeg har en applikation, hvori jeg har en DateTimePicker.

Den er konfigureret til at vise lange datoer, dvs. inkl. månedsnavn.

Jeg vil dog gerne kunne bestemme om det skal være danske eller engelske måneder, eller noget helt andet.

Så når den fx kører på en dansk maskine, skal der stå med det sprog jeg har valgt, uanset hvad OS er sat til.

Er det overhovedet muligt?
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2014 - 13:59 #1
Mener at .NET som standard burde vælge brugerens sprog som default - ellers kan det formentlig løses med dette i web.config

<globalization culture="auto" uiCulture="auto" />

medmindre du selvfølgelig overskriver culture manuelt.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
25. september 2014 - 14:02 #2
Det er dog en Windows-applikation, så det må være app.config.

Jeg er dog ude efter en måde at gøre det på, som kun påvirker denne ene kontrol, og ikke resten af applikationen.

Det skal med andre ord kunne gøres ved run-time, ikke design-time.
Avatar billede keysersoze Guru
25. september 2014 - 23:31 #3
Så kan du formentlig løse det ved at benytte et custom format - du kan måske få en ide til det ud fra dette; http://www.dotnetspider.com/resources/40022-How-set-custom-format-for-DateTimePicker-based.aspx
Avatar billede angelenglen Nybegynder
26. september 2014 - 13:41 #4
Godt fundet, desværre er det kun dato-formatet der tilpasses culture - ikke sproget for månedsnavnet.

Tror jeg konkluderer at den indbyggede kontrol ikke understøtter den grad af tilpasning, som jeg har brug for :-(

Men du må gerne lægge et svar, da jeg værdsætter dit forsøg, og gerne vil give dig points for indsatsen :-)
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2014 - 18:48 #5
Det er for lang tid siden at jeg har kigget på winforms til at kunne huske hvad den kan og ikke kan - men behold du bare point :)
Avatar billede angelenglen Nybegynder
26. september 2014 - 19:03 #6
Bare i orden :-)

Og tak for hjælpen!