Avatar billede Cbressay Nybegynder
03. september 2014 - 16:16 Der er 6 kommentarer

Oprettelse af password til netværk (TP-Link TL-WA801ND)

Hej,

Jeg har netop købt mig en TP-Link TL-WA801ND router, så jeg kan benytte mig af wifi.
Jeg er dog løbet ind i et problem, da jeg ikke har mulighed for at komme ind på den IP adresse der står i manualen, man skal tilgå, for at ændre password mm.

Jeg har prøvet at følge manualen til punkt og prikke. Har selv været inde og taste IP adresse under indstillinger, jeg har resettet det hele og startet forfra op til flere gange, men ligeledes hjælper det.

Jeg er tilkoblet wifi og det kører fint, jeg mangler bare at gøre mit netværk sikkert.

Er der nogen der måske kan hjælpe?

Jeg har fået disse IP adresse i manualen:
Avatar billede Blueeyez Mester
03. september 2014 - 16:26 #1
Prøv 192.168.0.1 og 192.168.1.1
Avatar billede chalde Seniormester
03. september 2014 - 17:07 #2
Se hvad der er din default gateway (når du er koblet på den og den virker) og gå ind på adressen:
http://pcsupport.about.com/od/tipstricks/f/default-gateway-ip-address.htm
Avatar billede Cbressay Nybegynder
03. september 2014 - 18:19 #3
Blueeyez> Det virker desværre ikke. Tak for forsøget.
Avatar billede Cbressay Nybegynder
03. september 2014 - 18:21 #4
Chalde> Jeg har fundet min default gateway, men hvad skal jeg så derefter? Linket henviser til en side, der viser hvordan jeg finder den. Det er måske meningen? :-)

Jeg har prøvet at taste min default gateway i browser, men der sker heller intet.
Avatar billede Blueeyez Mester
03. september 2014 - 18:42 #5
Åbn kommando promt i vista og 7 er der et søgefelt når du klikker på start, deri skriver du cmd og i cmd skriver du ipconfig

Dette burde give nogle iper.

Du bør være forbundet til routeren med kabel!
Avatar billede chalde Seniormester
03. september 2014 - 20:38 #6
#4 Ja det var meningen, men efter at have set nærmere på enheden du har købt, så kan jeg se at det ikke er en router, men et accesspoint: http://www.tp-link.com/lk/products/details/?model=TL-WA801ND

Det med gateway fungerer derfor ikke. Accesspoint'et får muligvis tildelt en IP adresse i DHCP-scopet af routeren.
Hvis du har adgang til routerens DHCP tabel, så kan du se IP-addressen på acccesspointet deri.
Alternativt kan du bruge et værktøj som f.eks. http://www.advanced-ip-scanner.com/ til at se hvad der er af enheder på netværket, herunder accesspointet.

Hvis enheden ikke kommer frem, så kan det være dit nye accesspoint har en statisk IP fra fabrikkens side, men din router tildeler IP adresser i et andet segment.
Så skal du ind i give din computer en IP i samme segment som accesspointet. Se punkt T3 i troubleshooting i manualen: http://www.tp-link.com/Resources/document/TL-WA801ND_V2_User_Guide.pdf