Avatar billede ChristinaBSH Nybegynder
24. august 2014 - 12:47 Der er 1 løsning

Nyt analytics id til subdomæne?

Hej alle,

Skal jeg have et nyt analytics id til at spore trafikken til/fra mit underdomæne (for nyligt oprettet)?

Hvis ja - hvor pokker gør jeg det så - jeg har kigget og ledt på min analytics konto...

Vh
Christina
Avatar billede madx Nybegynder
24. august 2014 - 18:17 #1
Hej,

Det kan løses på flere måder afhængig af om grundkoden på subdomænet deles med domænet generelt.

Hvis det er samme grundkode:
Der tilføjes et filter, der indlæser komplet url i GA
Der oprettes 2 søstrekonti (kopier) hvor den ene konto filtreres uden subdomæne og den anden med subdomæne
I GA-scriptet tilføjes en linie så subdomænet indlæses
Der står mere her
https://developers.google.com/analytics/devguides/collection/gajs/methods/gaJSApiDomainDirectory

Hvis det er forskellig grundkode
Du oprette ny konto, nyt script med andet id og så kører det.

Mvh. Henrik