Avatar billede LumiNova Nybegynder
09. august 2014 - 19:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

UKASH Virus

Jeg ved ikke om jeg er havnet i det rette forum men nu prøver jeg.
Jeg er langt fra en velbefaren "IT-rytter" men har dog formået
at starte min computer op uden at ødelægge den ;-)

Problem: Et stk. virusbefængt pc. Jeg har altid brugt Avast freeware og det har fungeret indtil nu!!

Virussen er den kendte UKASH Interpol virus der blokerer computeren. Jeg har downloaded Kaspersky's Rescue Disc 10 og booted derfra og den gør stort set det den fortæller, at den kan og den har fjernet en masse "skrammel", men den logger ned efter at have nået 18 % skanning. Jeg har taget et foto af den besked den kommer med.

Har også prøvet med HitmanPro, kickstart fra usb, men uden succes.

Jeg er lykkedes med at oprette en admin bruger på den virus ramte pc, så jeg kan godt få adgang til lidt af hvert.

Spørgsmål: Findes der et program man kan Freeware/købe som man ved fjerner virussen 100%?

Alle svar er aldeles velkomne. Det er min erhvervs pc der er ramt og jeg mangler den rigtig meget :-(

Jeg bruger Windowes 7, 64-bit.

Venligst Allan Hansen
Ny bruger
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. august 2014 - 20:06 #1
Hvis du kan starte  "Fejlsikret tilstand med kommandoprompt"  så skriv
rstrui.exe
Det vil starte "Systemgendannelsen", Her vælger du en dato hvor den kørte ok.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. august 2014 - 20:11 #2
Avatar billede LumiNova Nybegynder
09. august 2014 - 20:19 #3
Tak for svar.
Jeg har prøvet den nævnte løsning før og den kan ikke starte i "Safemode" på grund af den lille snedige indbyggede detector der opdager hvad man vil. Jeg forsøgte også din løsning i den anden adminbruger jeg har på min pc. Det gik desværre heller ikke.
Jeg tjekker lige dit link asap.

Tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. august 2014 - 08:22 #4
Fra den nye admin bruger du har oprettet, prøv denne fremgangsmåde:
http://www.malwareexperts.com/how-to-remove-the-ukash-virus/
Avatar billede LumiNova Nybegynder
11. august 2014 - 10:41 #5
Til 220661

Mange tak for svar. Fin beskrivelse på løsningen, men som jeg beskrev lidt tidligere i tråden, så er der indlagt en "Safemode Blogger" så det er ikke muligt at åbne i safemode. Og det gælder i alle 3 safemode muligheder.

MEN....!.... efter at have genlæst diverse tråde, blandt andet her, blev jeg inspireret til at updatere min Kaspersky Rescue Disc. Det viste sig at jeg havde fejlet i opdateringen, da jeg brændte CD'en, så nu kørte den bare derudaf. Scannede helt op til 60 %, fandt et par småting efter 5 timers scanning.... og så.... Boing!!!! stendød igen!! Så opgav jeg, gik på nettet og i en artikel faldt jeg over et freeware/trial program der hedder:
Malwarebytes Anti-Malware. Nemt at downloade, nemt at køre, opdaterer sig selv, scanner og..... badabing.... rydder hele harddisken for så meget skrammel jeg ikke anede eksisterede, inkl.
UKASH virusen. Så nu kører alt og det tog kun 10 minutter at scanne.
Jeg downloadede herfra uden problemer:
https://www.malwarebytes.org/mwb-download/

Tak til alle svar, omend det ikke var løsningerne herfra der virkede, så var det dog det der bragte mig videre.

Bedste hilsen
Allan
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2014 - 16:53 #6
Velbekomme Allan :-)
Hvis du kigger i den menu der er i mit link foreslår de jo også scanning med Malwarebytes der (ca halvt nede på siden).

Jeg må have misforstået noget, da du i dit indlæg øverst skriver følgende:

"Jeg er lykkedes med at oprette en admin bruger på den virus ramte pc, så jeg kan godt få adgang til lidt af hvert."

Hvordan skal det så forstås?

Jeg forstår dette som om du er minimum inde som safemode tilstand med netværk
Avatar billede LumiNova Nybegynder
11. august 2014 - 17:42 #7
Hej igen,

Havde ikke set linket til Malwarebytes, men i så fald er det jo point hver ;-). Hvordan gør man det?

Da jeg havde fået virussen erfarede jeg at jeg havde ca. 1.5 minut at arbejde i, inden den blokeredee skærmen.
Med lidt øvelse i hurtige tastetryk lykkedes det mig at oprette en adminbruger, så der igennem havde jeg stort set adgang til det meste. Dog ikke emai(outlook), den måtte jeg lige konfigurere til den nye admin.
Safemode starter jo før alt andet herunder også windows så derfor betyder min nye admin ikke noget ved forsøg på opstart i safemode.
Da jeg gik i systemgendannelse via den nye admin fik jeg ikke lov til at gendanne. Så gik jeg til kommandopromt (CMD) via windows, stadig via den ny admin og tastede det du foreslog rstrui.exe, var det vist nok, og så fik jeg lov, men der var kun gendannelses punkter præcis fra det tidspunkt hvor virussen var begyndt, skægt nok.

Hvordan tildeler man point, for det er jo sådan set dine :-)

Hilsen Allan
Avatar billede 220661 Ekspert
11. august 2014 - 17:50 #8
Hej Allan.
Poko1 har også været inde om det, så han har også del i point.
Men da han ikke samler på point, og jeg ikke vil tage alle point i tråden her, lukker du bare med det svar du har lagt i #3.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo