Avatar billede trae Nybegynder
06. august 2014 - 17:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med En Excel Regnark

Hej

Jeg har en excel regnark hvor i den ene kolonne ender alle tal med noget forskelligt. F.eks en linje hedder 100,32 mens den næste hedder 89,53 og den næste linje 345,67 osv... jeg skal ændre alle 5000 linjer så hver linje ender med ,95 i sted for (f.eks 100,95, 89,95 og 345,95). Er der en enkelt formular hvor man kan skifte dem eller runde op til ,95?

mvh Trae
Avatar billede nemlig Professor
06. august 2014 - 18:01 #1
Hvis der fx står 100,78 i celle A1 kan du skrive følgende formel i fx B1:

=AFRUND.GULV(A1;1)+0,95
Avatar billede trae Nybegynder
06. august 2014 - 18:20 #2
YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TAAAAAAAAAAK!!!!!
Avatar billede nemlig Professor
06. august 2014 - 18:24 #3
Velbekomme.

For en anden gangs skyld, skal du ikke selv lægge et svar, men blot en kommentar. Den/de som skal have point, skal svare, hvorefter du kan tildele pointene.

Jeg samler ikke, så det gør ikke mig noget - blot til info for en anden gangs skyld.
Dermed kan du give dig selv pointene.
Avatar billede trae Nybegynder
06. august 2014 - 18:31 #4
ja, det så jeg godt efter jeg svarede:-( Godt at du ikke samler! og jeg vil ikke give migselv pointerne... Det er så længe siden jeg sidst brugte siden.... tusind tak igen ven.

hilsen, Trae
Avatar billede nemlig Professor
06. august 2014 - 18:38 #5
Hej igen.
Du tager bare pointene - Tråden er færdig, og reglen er, at tråden skal lukkes. Det sker ved at tildele pointene ;)
Avatar billede trae Nybegynder
06. august 2014 - 18:43 #6
tak:-)