Avatar billede Mik2000 Professor
14. juli 2014 - 21:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dankort terminal

Hej

Nogle der har erfaring med en online brugerflade som skal snakke sammen med en dankortterminal eller betalingskort terminal generelt.

Har man mulighed for det?
Kan du evt. hjælpe lidt på vej med link, api, muligheder osv?

Ps. netbaseret løsninger har ikke interesse - dem kender jeg - skal være en chip terminal hvor man sætter kort i og skriver kode.
Avatar billede repox Seniormester
14. juli 2014 - 21:31 #1
Ikke forstået. Du vil have en fysisk terminal du vil kunne snakke med fra en online platform?
Avatar billede Mik2000 Professor
14. juli 2014 - 22:39 #2
Ja findes der er en form for service/et program eller har NETS lavet noget så man kan kommunikerer den vej?

Lidt ligesom betalingsgateway'e gør ved den online platform

Ikke så man skal have adgang til kortnummer eller lign. Blot så man kan sende beløb til terminal, og modtage success/error og bon/ordre nummer eller lign. for at kunne knytte det sammen
Avatar billede repox Seniormester
15. juli 2014 - 00:15 #3
Det er jo noget din terminal skal understøtte, hvis det endelig er. Men det gør den nok ikke, for det ville være et brud på nogle sikkerhedscertificeringer der ville betyde at terminalen ikke må anvendes til kortbetaling.

I sidste ende kan du ikke komme udenom at skulle have en særskilt aftale med Nets for at imødekomme dit ønske. Det er grundet regler omkring sikkerheden på kortbetaling.
Avatar billede Mik2000 Professor
18. juli 2014 - 19:03 #4
Det er ikke for at undgå en aftale med NETS, og kan ikke se hvordan sikkerhed brydes - man gør jo fuldkommen det samme online - skal jo ikke have adgang til kortdata eller lign.

Det er fordi det system der benyttes til shop også skal kunne benyttes til fysiske køb, så det hele er koblet sammen.

Meningen er det skal kører gennem NETS, men skal på en eller anden måde kunne "sende betalingen" til terminalen fra onlinesystemet, og modtage et svar på om betaling gik igennem.
Avatar billede repox Seniormester
18. juli 2014 - 21:34 #5
Medmindre at din kortterminal understøtter den form for kommunikation (hvilket jeg tvivler på, da det med stor sandsynlighed bryder med PCI compliance) jan det ikke lade sig gøre.

Hvis det alligevel skulle lykkedes dig er jeg sikker på at Nets ville lukke for din aftale da fysiske butikker og online betalinger har forskellige vilkår og priser og du derfor vil bryde med de vilkår.

Jeg tænker du skal overveje nogle andre - men hvis du alligevel vil forsøge dig frem, så er det manualen til din terminal  du skal læse igennem for at se på muligheden.
Avatar billede Mik2000 Professor
19. juli 2014 - 17:01 #6
Fik snakket med NETS og Points - det lyder til de har muligheden for det - skal snakke med dem i kommende uge.

Det vil selvfølgelig kræve 2 aftaler - 1 på fysisk og 1 på online og betaling for begge, men det er ikke noget problem :)
Avatar billede Mik2000 Professor
19. juli 2014 - 17:02 #7
Lukker - løsning tilsyneladende fundet ved snak med NETS men tak for input :)
Avatar billede repox Seniormester
19. juli 2014 - 17:15 #8
Så på trods af mine svar var korrekte, beholder du point selv?

Jamen, der var da så lidt.
Avatar billede Mik2000 Professor
20. juli 2014 - 12:39 #9
Dine svar var jo ikke korrekte og hjalp ikke videre - havde de gjort det gav jeg dig da meget gerne pointene. Du sagde jo i bund og grund at du ikke mente det var muligt og at terminalen ikke understøttede det. Fik at vide gennem NETS det kunne lade sig gøre dvs. det modsatte af dine svar
... men det jeg søgte i spørgsmålet var folk der havde erfaring med det og kunne bidrage til hvordan man kunne kode op mod terminalen osv. Skriver jo:

"Kan du evt. hjælpe lidt på vej med link, api, muligheder osv?"

Det har du jo ikke hjulpet mig med - var jo godt klar over det var gennem NETS da alle de online løsninger og de fysiske altid har været det samt evt. point eller lign. hvis vi vælger deres terminaler.

Men søgte som sagt hjælp til hvordan det kunne gøres, og det bidrog du jo ikke til så vidt jeg kunne se.
Men hvis du skulle finde links eller hjælp til hvordan det mere præcist gøres eller kende nogle med erfaring eller lign. giver jeg da stadig gerne point for det ;)